Βασικές εστίες του προβληματισμού των αναλυτών αποτελούν οι ταμειακές ροές και το μέγεθος της κίνησης προκειμένου η εταιρία να φτάσει στο νεκρό σημείο, δηλαδή το σημείο που τα έσοδα καλύπτουν τις δαπάνες, αποτελούν τις βασικές εστίες προβληματισμού των αναλυτών. Η διοίκηση της εταιρείας αναμένεται να δώσει λεπτομέρειες για το ύψος των μηνιαίων αναγκών ρευστότητας και το πόσο μπορεί να αντέξει σε συνθήκες μεγάλης μείωσης.
Υπενθυμίζεται ότι οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Βασιλάκη περί κακής εκτίμησης της ταμειακής κατάστασης της εταιρείας και της επίπτωσης της κρίσης στη λειτουργία της προκάλεσαν πολλές αιτιάσεις καθώς είχαν προηγηθεί πρόσφατα άλλες επίσημες δηλώσεις περί υψηλών ταμειακών διαθεσίμων που εξασφάλιζαν τη λειτουργία της εταιρίας για πολλούς μήνες.
Με ίδια κεφάλαια στα 328 εκατ. ευρώ, η αεροπορική εταιρεία αναμένει σήμερα ζημιές 106 εκατ. ευρώ και η ζημιά από το hedging (συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου) θα φθάσει τα περίπου 84 εκατ. ευρώ. Άρα τα ίδια κεφάλαια θα υποχωρήσουν στα 138 εκατ. ευρώ. Επίσης έχει στο ταμείο της μετρητά περίπου 500 εκατ. ευρώ και ανοιχτές γραμμές χρηματοδότησης περίπου 100-120 εκατ. ευρώ.
Οι επικρατέστερες επιλογές
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δυο επικρατέστερες επιλογές για την τελική χρηματοδότηση της εταιρείας, είναι είτε η άντληση κεφαλαίων από τον ESM με την νέα πιστωτική γραμμή, με βάση τις πρόσφατες συμφωνίες του Eurogroup και της Συνόδου Κορυφής των ηγετών της Ε.Ε., είτε η έκδοση «υπό αίρεση μετατρέψιμων ομολόγων», μια μορφή υβριδικού χρεωστικού τίτλου που μπορεί να μετατραπεί σε μετοχές υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και σε προκαθορισμένη τιμή.
Τέλος, αναμένεται να ανακοινωθεί η πρόθεση της διοίκησης για την μεταφορά της παράδοσης της πλειονότητας των αεροσκαφών Airbus μετά το 2021, με επαναδιαπραγμάτευση των όρων και των ημερομηνιών παραλαβής, ώστε να μην αντιμετωπίσει πρόσθετες οικονομικές πιέσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr