Τα βασικά σημεία έχουν ως εξής:
ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.:
• Καθαρά κέρδη 53,9 εκατ. ευρώ (+28,4%)
• Πρόταση διανομής υπόλοιπου μικτού μερίσματος ανά μετοχή 0,029 ευρώ (χρήση 2019) και μικτού προμερίσματος ανά μετοχή 0,089 ευρώ (χρήση 2020) συνιστούν συνολική προτεινόμενη καταβολή 0,118 ευρώ ανά μετοχή
Όμιλος ΑΔΜΗΕ:
Έτος ανάπτυξης και ενισχυμένης κερδοφορίας με επιτάχυνση σημαντικών έργων χαρακτηρίζει το 2019 ο όμιλος.
Οπως αναφέρει:
• Τα Καθαρά κέρδη ανήλθαν στα € 105,6 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση +28,4% σε σύγκριση με το 2018.
• Ενίσχυση του Ενοικίου Συστήματος Μεταφοράς κατά 2,9% στα € 229,1 εκατ. Ευρώ, ενώ τα Συνολικά Έσοδα διαμορφώθηκαν στα € 249,8 εκατ. (+1%)
• Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 224,1 εκατ. (από € 180,9 εκατ. το 2018). Το συγκρίσιμο EBITDA διαμορφώθηκε στα € 176,5 εκατ. έναντι € 165,4 εκατ. το 2018, σημειώνοντας αύξηση +6,7%
• Επενδυτικές Δαπάνες 249,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 39% σε ετήσια βάση
• Ισχυρή Χρηματοοικονομική θέση, με Καθαρό Δανεισμό στα 201,0 εκατ. ευρώ και Καθαρός Δανεισμός/συγκρ.EBITDA 1,14x.
Δάνειο 400 με 500 εκατ. για τη διασύδεση Κρήτης-Αττικής
Σε συμφωνία με εγχώρια τράπεζα για τη σύναψη δανείου εκτιμώμενου ύψους 400 με 500 εκ. ευρώ προκειμένου να κλείσει όλο το σκέλος της χρηματοδότησης του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής προχώρησε ο ΑΔΜΗΕ, όπως ανακοίνωσε ο Ιάσων Ρουσόπουλος πρόεδρος της εταιρείας κατά τη διάρκεια press call που παραχώρησε με τον αντιπρόεδρο του ομίλου Ιωάννη Μάργαρη και την οικονομική διευθύντρια Ελένη Ζαρίκου.
Από την πλευρά του, ο κ. Μάργαρης μίλησε για έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον αναφορικά με τη συμμετοχή με μειοψηφικό πακέτο μετοχών στη θυγατρική «Αριάδνη Interconnection» που εκτελεί το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής παραπέμποντας όμως για τις τελικές αποφάσεις της διενέργειας του διαγωνισμού στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ο κ. Ρουσόπουλος ερωτηθείς για τον τρόπο χρηματοδότησης του project του 1 δισ. ευρώ (διπλό καλώδιο Κρήτης – Αττικής και σταθμοί μετατροπής) σημείωσε ότι είναι εξασφαλισμένα 200 εκ. ευρώ από το μετοχικό κεφάλαιο της Αριάδνης, άλλα 300 με 400 εκ. ευρώ θα προέλθουν από την επιχορήγηση του ΕΣΠΑ, ενώ για το υπόλοιπο μέρος της χρηματοδότησης ο Διαχειριστής συμφώνησε με ελληνική τράπεζα. Σύμφωνα με τον ίδιο το επιτόκιο είναι πιο κάτω από 2,5% καθώς οι όροι κλείδωσαν πριν την επέλαση της πανδημίας. Αναφορικά με τις λεπτομέρειες της δανειακής σύμβασης, έκανε γνωστό ότι θα γίνουν ανακοινώσεις προς το τέλος του μήνα.
Σε σχέση με το θέμα της μειοψηφικής συμμετοχής στην Αριάδνη, ο κ. Μάργαρης είπε ότι πλέον ο Διαχειριστής και η ΡΑΕ βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος σχετικά με τον τρόπο διενέργειας του διαγωνισμού εισόδου επενδυτών. Τόνισε δε ότι πέραν του επίσημου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε από την κινεζική State Grid για την είσοδο με ποσοστό 20%, υπάρχει ενδιαφέρον τόσο από Ευρωπαίους Διαχειριστές όσο και από μεγάλους χρηματοοικονομικούς ομίλους με σημαντικό χαρτοφυλάκιο επενδύσεων. Αναφορικά με το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου που θα διατεθεί ο ίδιος διευκρίνισε ότι είναι ακόμη αντικείμενο συζήτησης.
Ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ δήλωσε ότι ο Διαχειριστής είναι ανοικτός στις συνεργασίες με επενδυτές ως εταίρους και στην εκτέλεση κι άλλων μεγάλων έργων υποδομών στο σύστημα μεταφοράς. Έφερε ως παράδειγμα τις μεγάλες διασυνδέσεις στα νησιά του Αιγαίου όπου όπως είπε θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία με εταιρίες παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ για έργα με επιπλέον από την προβλεπόμενη ισχύ. Επίσης μίλησε για συνεργασίες ακόμη και στην ανάπτυξη offshore αιολικών.
Τα στελέχη της διοίκησης των δύο εταιριών διαβεβαίωσαν για την εντός του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των μεγάλων ηλεκτρικών διασυνδέσεων, όπως της Κρήτης με την Αττική. Σημείωσαν ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις από την πανδημία, ενώ για το συγκεκριμένο project επανέλαβαν ότι θα έχει υλοποιηθεί έως τον Μάιο με Ιούνιο του 2023.
Στα τέλη αυτού του μήνα με αρχές του Ιουνίου θα υπογραφούν επίσης οι συμβάσεις με τους ανάδοχους των έργων για τα καλώδια και τους σταθμούς μετατροπής.
Η διοίκηση του ομίλου επισήμανε ακόμη ότι είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα ανάπτυξης ύψους 5 δισ. ευρώ του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας για τη δεκαετία 2021 – 2030. Επικαλέστηκε τόσο τη βούληση των δύο μετόχων του ελληνικού δημοσίου και της κινεζικής State Grid αλλά και τις οικονομικές επιδόσεις του ΑΔΜΗΕ. Το ύψος των επενδύσεων του 2019, κοντά στα 250 εκ. ευρώ, αποτελεί ρεκόρ από τότε που συστήθηκε ο Διαχειριστής το 2017.
Για την καθυστέρηση στη δημιουργία της αγοράς εξισορρόπησης στο πλαίσιο του target model, ο κ. Μάργαρης επέρριψε ευθύνες στην ανάδοχο του έργου software την General Electric, λέγοντας ότι έφυγαν από την Ελλάδα απροειδοποίητα και πριν ληφθούν τα μέτρα απαγόρευσης στην Ευρώπη. Ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με τον ίδιο, ασκεί πιέσεις για την επιστροφή τους κι εκτίμησε ότι τον Αύγουστο θα έχει παραδοθεί το έργο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr