Παράλληλα, στην έκθεσή της, σημειώνει ότι «ο ισχυρός ισολογισμός και η ρευστότητά μας θα στηρίξουν την εταιρεία κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου. Κατά το κλείσιμο του Απριλίου είχαμε €1,4 δισ. χρηματικά διαθέσιμα και προθεσμιακές καταθέσεις, που είναι παραπάνω από επαρκή για να εκπληρώσουμε όλες τις χρηματοοικονομικές μας δεσμεύσεις, όπως την αποπληρωμή ομολόγων, καταβολή τόκων και πληρωμή μερίσματος, αφήνοντας διαθέσιμα €0,6 δισ. για λειτουργικές και επενδυτικές ανάγκες. Επιπρόσθετα, διαθέτουμε μη εκταμιευμένο Revolving Credit Facility ύψους €0,8 δις, καθώς και περισσότερα από €0,9 δις από το εγκεκριμένο πρόγραμμα έκδοσης Commercial Paper ύψους €1,0 δις. Καμία από αυτές τις πιστωτικές γραμμές δεν ενέχει χρηματοοικονομικές εγγυήσεις και δεν υπάρχουν περαιτέρω λήξεις ομολόγων πριν το Νοέμβριο του 2024» αναφέρει η εταιρία που τονίζει ότι «ο ισολογισμός και η ρευστότητά μας αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτή την χρονική περίοδο και σε συνδυασμό με τα ηγετικά μερίδια αγοράς, την ισχυρή μας παρουσία στα καταστήματα λιανικής πώλησης, τις άριστες σχέσεις με τους πελάτες μας και τα κανάλια διανομής μας, θα μας επιτρέψουν να ξεπεράσουμε αυτήν την κρίση και να βρεθούμε τόσο εμείς, όσο και οι πελάτες και οι εταίροι μας σε ισχυρή θέση προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που θα εμφανιστούν στο μέλλον».
Τα προϊόντα που δίνουν ώθηση
Σύμφωνα με την εταιρία «η κατηγορία ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε άνοδο 3,1%, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές, καθώς και στις συνεχιζόμενες καλές επιδόσεις των προϊόντων με το σήμα Coke, που κινήθηκαν ανοδικά κατά 3,3%. Τα προϊόντα χαμηλής και μηδενικής ζάχαρης συνεχίζουν να αποτελούν τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης, σημειώνοντας άνοδο 7,8%, ενώ τα προϊόντα πλήρους ζάχαρης κινήθηκαν ανοδικά κατά 2,2%. Η κατηγορία ποτών ενέργειας συνέχισε να καταγράφει αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό, με άνοδο κατά 22,2% και συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης.
Η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε άνοδο κατά 2,0%, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές. Οι πωλήσεις στην κατηγορία εμφιαλωμένου νερού αυξήθηκαν κατά 0,8%, με πολύ ισχυρή ανάπτυξη κατά 7,3% κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι πωλήσεις χυμών υποχώρησαν κατά 3,7%, λόγω του χαμηλότερου όγκου πωλήσεων στις αναδυόμενες και αναπτυγμένες αγορές, ο οποίος αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση του όγκου πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές. Στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 12,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Ο όγκος πωλήσεων των συσκευασιών μελλοντικής κατανάλωσης αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ενώ οι μικρές συσκευασίες, μικρότερες των 650ml, μειώθηκαν οριακά οδηγώντας σε ένα αρνητικό μείγμα προϊόντος».
Οι κινήσεις
Σύμφωνα με την εταιρία τον Απρίλιο έχοντας περιοριστικά μέτρα σε όλες τις αγορές, τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 37,2% και ο όγκος πωλήσεων κατά 27,3%.
Στο φόντο αυτό, όπως αναφέρεται, η εταιρία
- έλαβε αποφασιστικά μέτρα για τη μείωση του κόστους και τον επαναπροσδιορισμό των επενδυτικών προτεραιοτήτων. Το 2020 και σε σχέση με το αρχικό πλάνο, θα σημειωθεί μείωση άνω των €100 εκατ. στις δαπάνες που βρίσκονται στη διακριτική μας ευχέρεια και μείωση άνω των €100 εκατ. ή λίγο χαμηλότερα από 20% στις ταμειακές εκροές για κεφαλαιουχικές δαπάνες.
«Το κανάλι εκτός σπιτιού, το οποίο αντιπροσωπεύει λίγο παραπάνω από το 40% των εσόδων μας, έχει πληγεί σημαντικά από τα περιοριστικά μέτρα. Κατά την διάρκεια των εβδομάδων των περιοριστικών μέτρων, αντιμετωπίσαμε μειώσεις όγκου πωλήσεων στο συγκεκριμένο κανάλι της τάξεως του 70%-90%».
Στην Ελλάδα, το έτος ξεκίνησε σύμφωνα με τις προσδοκίες. Ωστόσο, τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν επέφεραν μεγάλη πτώση του όγκου πωλήσεων τον Μάρτιο, που οδήγησε σε υποχώρηση κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στο τρίμηνο, σημειώνει η εταιρία.
Μάλιστα ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε σχετικά ότι «διαχειριζόμαστε επίσης αποτελεσματικά την εταιρεία προκειμένου να στηρίξουμε τις αποδόσεις μας και να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε σε καλή θέση για να εισέλθουμε στη φάση ανάκαμψης όταν αυτή έρθει».
Κοινωνική στήριξη
Παράλληλα η εταιρία Coca-Cola HBC AG μαζί την The Coca-Cola Company αυξάνει σημαντικά την υποστήριξη που παρέχει στις κοινότητες με τη μορφή οικονομικής βοήθειας σε οργανισμούς όπως ο Ερυθρός Σταυρός και της δωρεάς προϊόντων. Το ίδρυμα The Coca-Cola Foundation παρέχει χρηματοδότηση και στις 28 αγορές που δραστηριοποιείται, η οποία χρησιμοποιείται τώρα για την υποστήριξη αυτών που εργάζονται στην πρώτη γραμμή ή για την αγορά ιατρικού εξοπλισμού.
Αξιοποιούνται επίσης οι δυνατότητες της αλυσίδας εφοδιασμού για την υποστήριξη της παροχής προστατευτικού και ιατρικού εξοπλισμού. Παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρησιμοποίηση της δυνατότητάς μας για τρισδιάστατες εκτυπώσεις στην παραγωγή προστατευτικών μασκών προσώπου στη Ρωσία και την παραγωγή 10.000 μπουκαλιών απολυμαντικού χεριών στην Ιρλανδία.
Επίσης υλοποιεί πρόγραμμα με το Ίδρυμα Μποδοσάκη ως αποτέλεσμα συνδημιουργίας και συνεργασίας με την Coca-Cola στην Ελλάδα και με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) . Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει ως στόχο την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την υποστήριξη των ευπαθών ομάδων και περιλαμβάνει:
- Τρεις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, πλήρως εξοπλισμένες, που διαθέτουν αναπνευστήρες θετικής πίεσης, μόνιτορ συνεχούς παρακολούθησης ζωτικών λειτουργιών και ηλεκτρικές θεραπευτικές κλίνες
- Αντιδραστήρια για την υλοποίηση 12.000 διαγνωστικών ελέγχων κορονοϊού, στηρίζοντας το έργο και τον αγώνα του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και των νοσηλευτικών ιδρυμάτων
- Υποστήριξη του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι Plus» του Δήμου Αθηναίων, προσφέροντας κατ’ οίκον παράδοση αγαθών πρώτης ανάγκηςπαροχή ψυχολογικής υποστήριξης από κοινωνικούς λειτουργούς του Δήμου Αθηναίων για την κάλυψη των αναγκών χιλιάδων πολιτών, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και συμβάλλοντας ουσιαστικά στην καθημερινή διανομή των αναγκαίων αγαθών με την ενεργή συμμετοχή των ανθρώπων της Coca-Cola στην Ελλάδα
Μέσα από τη συνεργασία τους, το Ίδρυμα Μποδοσάκη και η Coca-Cola στην Ελλάδα συμβάλλουν στη στήριξη των έκτακτων αναγκών της χώρας, όπως το ίδιο είχαν πράξει από κοινού στις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι το καλοκαίρι του 2018 αλλά και των εν γένει σημαντικών κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η κοινωνία και ο πλανήτης, αναδεικνύοντας πως μέσα από την συνεργασία και τη συλλογική δράση μπορούμε να τα καταφέρουμε πολλά και να κάνουμε τη διαφορά.
Επιπλέον, στην Ελλάδα μέχρι σήμερα, οι εταιρίες έχουν διαθέσει περισσότερα από 382.000 προϊόντα σε 15 Νοσοκομεία Αναφοράς και αποκλειστικής νοσηλείας σε όλη την Ελλάδα, σε Εθνικά Κέντρα Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) ανά την Ελλάδα, στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), σε κοινωνικά παντοπωλεία και σε εργαζόμενους στην καθαριότητα του Δήμου Αθηναίων και δεσμεύονται να συνεχίσουν να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες τους για όσο χρειαστεί.
Επίσης η Coca-Cola Τρία Έψιλον και η Coca-Cola Hellas στηρίζουν ενεργά το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και τη διανομή δωρεάν τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης σε ανθρώπους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με περισσότερες από 1.700 ώρες ενεργούς συμμετοχής στους δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr