Ο λόγος για τη Motor Oil, μια από τις πλέον σταθερές και αξιόπιστες μετοχές της αγοράς διαχρονικά, με μια από τις πλέον γενναιόδωρες μερισματικές πολιτικές, αλλά και ενός ομίλου που τα τελευταία χρόνια σπάει αλλεπάλληλα ιστορικά ρεκόρ κερδοφορίας.
Χθες λοιπόν, η μετοχή της Motor Oil κατέγραψε συντριπτικές απώλειες 13,88% κλείνοντας στα 18 ευρώ, επίπεδα που είχε να δει από τον περασμένο Αύγουστο, ενώ ενδοσυνεδριακά έφτασε να υποχωρεί άνω του 14%! Παράλληλα, στη μετοχή διακινήθηκε όγκος 1,08 εκατ. τεμαχίων μέσω τεράστιου τζίρου που έφτασε τα 20,59 εκατ. ευρώ, ήτοι περίπου 40% των συνολικών συναλλαγών ολόκληρης της συνεδρίασης.
Θυμίζουμε ότι την Τετάρτη η μετοχή είχε απολέσει το 4,57% της αξίας της ενώ την Τρίτη είχε χάσει το 1,79%. Συνολικά δηλαδή το τριήμερο υποχωρεί περί το 20%, έχοντας χάσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποίησης. Μάλιστα, χθες έπεσε στην 5η θέση των κεφαλαιοποιήσεων του Χ.Α., καθώς την υποσκέλισε ο τίτλος των ΕΛΠΕ.
Σύμφωνα με έγκριτο αναλυτή της αγοράς, οι πιέσεις στον τίτλο δεν οφείλονται πουθενά αλλού, πλην του γεγονότος ότι ο όμιλος προχώρησε σε κάποιες... αόριστες και «θολές» επενδύσεις, που στις τάξεις των – τεχνοκρατών – ξένων, δε λειτουργούν θετικά. Οι ισχυρές πωλήσεις άλλωστε ξεκίνησαν την Τετάρτη, καθώς την Τρίτη το βράδυ είχε ανακοινωθεί η εξαγορά του 50% (συν δύο μετοχών) του τηλεοπτικού σταθμού Alpha.
Και οι όγκοι μάλιστα, αυτό μαρτυρούν. Από τα 130 έως 160 χιλ. τεμάχια που έκανε ο τίτλος όλες τις τελευταίες εβδομάδες, την Τρίτη κλιμακώθηκαν φτάνοντας στα 663.147 τεμάχια (με πτώση 4,57%) ενώ χθες – όπως προαναφέρθηκε – ξεπέρασαν το 1 εκατ.!
Όπως λέει ο αναλυτής, πρόκειται για ρευστοποιήσεις με... μένος, που δείχνουν αποδοκιμασία. Οι επενδυτές (που αποχωρούν έτσι κι αλλιώς με τεράστια κέρδη), αποδοκιμάζουν την κίνηση εξαγοράς του Alpha TV, θεωρώντας ότι ένα διυλιστήριο δεν έχει καμιά επιχειρηματική συνάφεια, καμιά σύνδεση, καμιά συσχέτιση με την παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων. Πιθανότατα, παρόμοιο ρόλο να έπαιξε και η ανακοίνωση της εξαγοράς της Επενδυτικής Τράπεζας, με τους ξένους να θεωρούν ότι ένα διυλιστήριο δεν μπορεί να είναι και... τράπεζα.
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά θα δείξει την... αλήθεια σε όλα, σήμερα και την επόμενη εβδομάδα. Πάντως, ασχέτως αν ξενίζουν την αγορά οι «σκληρές» ρευστοποιήσεις, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μετοχή μόλις στις 4 Οκτωβρίου 2018 βρέθηκε στα 23,80 ευρώ, ήτοι λιγότερο από μισό ευρώ από το ιστορικό υψηλό της!
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στη μετοχή της Motor Oil είχαν γίνει μεγάλες τοποθετήσεις από τα μέσα Αυγούστου όταν είχε γίνει γνωστό ότι από τις 3 Σεπτεμβρίου θα αντικαταστήσει τη Folli Follie στο δείκτη MSCI Standard Greece.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr