Η εβδομάδα ξεκινάει με την παρουσίαση από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, κ. Χρ. Σταϊκούρα, του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2015 και την κατάθεσή του σήμερα στη Βουλή. Πρόκειται για τον πρώτο προϋπολογισμό που θα έχει ισοσκελισμένο δημοσιονομικό ισοζύγιο. Για την ακρίβεια αναμένεται να είναι ελαφρώς αρνητικό (περί το 0,2% του ΑΕΠ), αλλά επί της ουσίας το οικονομικό επιτελείο θεωρεί ότι για πρώτη φορά η Ελλάδα θα μπορεί με τα έσοδά της να καλύψει τις υποχρεώσεις της προς το εσωτερικό και το εξωτερικό (τόκους). Την Τετάρτη, αναμένεται να ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος διαπραγματεύσεων με τους εκπροσώπους της τρόικας. Σήμερα έχουν προγραμματίσει ραντεβού με τον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Ν. Δένδια, και τον υπουργό Εργασίας, κ. Γ. Βρούτση, ενώ έως την Τετάρτη θα υπάρξουν ένα με δύο τουλάχιστον ραντεβού και με τον κ. Χαρδούβελη. Αμέσως μετά αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτηση στη Βουλή για την ψήφο εμπιστοσύνης. Ο υπουργός Οικονομικών θέλει να είναι παρών καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης έως και την διαδικασία της ψηφοφορίας που εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα το βράδυ της Παρασκευής. Εφόσον κυλήσει το χρονοδιάγραμμα όπως περιγράφηκε, μετά την ψηφοφορία θα πάρει το αεροπλάνο για την Ουάσιγκτον. Στόχος είναι να μην ακυρωθεί το προγραμματισμένο ραντεβού του με την κυρία Λαγκάρντ την Κυριακή, στο περιθώριο της ετήσιας συνόδου του ΔΝΤ. Δεδομένου ότι το κρισιμότερο θέμα όλων στις διαβουλεύσεις με τους πιστωτές της χώρας είναι το μοντέλο εποπτείας της ελληνικής οικονομίας μετά την ολοκλήρωση του Μνημονίου φέτος, ο κ. Χαρδούβελης θεωρεί πολύ σημαντική την συζήτηση που θα έχει με την επικεφαλής του Ταμείου. Άλλωστε, η συζήτηση για την επόμενη ημέρα της Ελλάδας έχει ξεκινήσει με τους επικεφαλής του κλιμακίου της τρόικας και η διαρκής προώθηση των ελληνικών θέσεων στην πολιτική ηγεσία του ΔΝΤ είναι επιβεβλημένη.
• Στα 2,5 δισ. ευρώ ή 1,3% του ΑΕΠ ανήλθε το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού της γενικής κυβέρνησης στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2014. Εξέλιξη που σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών σηματοδοτεί έως και την υπέρβαση του φετινού στόχου για 1,5% του ΑΕΠ, ενώ σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα δημιουργούνται σταδιακά διευρυμένοι βαθμοί ελευθερίας ώστε η κυβέρνηση να προχωρήσει σταδιακά σε συνολική μείωση της φορολογίας. Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2014: Ανακόπηκε η πτωτική πορεία των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς ιδιώτες, αφού διαμορφώθηκαν σε 4,7 δισ. ευρώ (μαζί με τις εκκρεμμείς επιστροφές φόρων), στα επίπεδα δηλαδή του επταμήνου Ιανουαρίου – Ιουλίου. Καταγράφεται οριακή αύξηση στο δημόσιο χρέος, στα 321,5 δισ. στο τέλος Αυγούστου από 321,4 δισ. στο τέλος Δεκεμβρίου 2013. Η αύξηση του πλεονάσματος προκύπτει κυρίως από τη βελτίωση στο μέτωπο του κρατικού προϋπολογισμού. Τα πλεονάσματα των ταμείων αλλά και των ΟΤΑ εμφανίζονται αισθητά μειωμένα (στα 218 εκατ. ευρώ και 256 εκατ. από 459 εκατ. και 1,6 δισ. ευρώ πέρσι) αναδεικνύοντας κυρίως τα μεγάλα προβλήματα στο μέτωπο των ταμείων που υπέστησαν σημαντική συρρίκνωση των εσόδων τους από 26,4 δισ ευρώ, πέρσι, στα 22,6 δισ ευρώ στο φετινό οκτάμηνο.
Επιχειρήσεις
• Μικρές επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενοι και ελεύθεροι επαγγελματίες με τζίρο έως 900.000 ευρώ, που έχουν καθυστερημένες οφειλές προς τις τράπεζες τουλάχιστον για έξι μήνες και μέχρι του ποσού των 500.000 ευρώ, μπορούν έως τις 30 Ιουνίου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο ειδικό καθεστώς για ρύθμιση των οφειλών τους προς τις τράπεζες, με διαγραφή τόκων αλλά και κεφαλαίου. Η συμφωνία με τις τράπεζες συμπαρασύρει σε διαγραφή των προστίμων και των προσαυξήσεων που έχει ο οφειλέτης προς την εφορία και τα ασφαλιστικά Ταμεία και επιτρέπει την εξόφληση της βασικής οφειλής σε όσο διάστημα προβλέπει ο διακανονισμός με την τράπεζα, δηλαδή σε χρονικό διάστημα έως και 120 μήνες. Αυτό προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων μικρών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, που έχει πάρει το πράσινο φως από την τρόικα και οριστικοποιείται αυτές τις ημέρες στις λεπτομέρειές του, προκειμένου να κατατεθεί στη Βουλή έως τα τέλη Οκτωβρίου. Το νομοσχέδιο δεν προσδιορίζει το ύψος της διαγραφής απαίτησης που θα κάνουν οι τράπεζες (αυτό θα είναι προϊόν συμφωνίας με το πιστωτικό ίδρυμα), δίνει ωστόσο φορολογικό κίνητρο για έκπτωση με τη μορφή ζημιάς του 50% της συνολικής απαίτησης που έχουν οι τράπεζες από τον οφειλέτη. Όπως προβλέπει το νομοσχέδιο: α.) Επιλέξιμες οφειλές είναι χρέη από επιχειρηματικά δάνεια, εφόσον βρίσκονται σε καθυστέρηση για έξι μήνες και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2015 και εφόσον δεν υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ. β.) Επιλέξιμοι πελάτες είναι μικρές επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενοι και επαγγελματίες με τζίρο έως 900.000 ευρώ και ανώτατο αριθμό εργαζομένων έως 9 άτομα. Προϋποθέσεις είναι: α.) η δραστηριότητά τους να έχει υποστεί μείωση τζίρου κατά 20% τουλάχιστον από 1η Ιανουαρίου έως και 31 Δεκεμβρίου, β.) να μην έχουν υποβάλει αίτηση υπαγωγής στον νόμο 3869, δηλαδή στον νόμο Κατσέλη ή έστω να έχουν εγκύρως παραιτηθεί από αυτή. Η διαδικασία υπαγωγής προβλέπει τη συμφωνία των δύο μερών, πιστωτών και οφειλετών, για τη ρύθμιση των επιχειρηματικών χρεών, με την προϋπόθεση ότι το σχέδιο εξυγίανσης φέρει την έγκριση του 60% των πιστωτών, στο οποίο περιλαμβάνεται το 40% των τυχόν εμπράγματων εξασφαλίσεων. Πρόκειται για ρύθμιση που δεσμεύει το σύνολο των πιστωτών της επιχείρησης, οι απαιτήσεις των οποίων ρυθμίζονται, ακόμη και αν δεν είναι συμβαλλόμενοι στη συμφωνία. Οι επιχειρηματίες που έχουν καταλήξει σε σχετική συμφωνία με τους πιστωτές μπορούν να κάνουν αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του νόμου μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2015. Η αίτηση θα πρέπει να συζητηθεί εντός διμήνου από την υποβολή της και το Δικαστήριο θα πρέπει εντός μηνός από τη συζήτηση, να αποδεχθεί την αίτηση και να εκδώσει την απόφαση. Το Δικαστήριο δύναται να απορρίψει την αίτηση σε περίπτωση που δεν του έχουν παρασχεθεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, ενώ κατά της απορριπτικής απόφασης επιτρέπεται η υποβολή έφεσης εντός τριάντα ημερών.
• «Με τη συνδρομή και τη σύμπραξη της Πολιτείας, του επιχειρηματικού κόσμου και των τραπεζών, η Ελλάδα θα μπορέσει σύντομα να γυρίσει μια νέα σελίδα στην ιστορία της, βγαίνοντας πιο δυνατή από την εμπειρία που πέρασε». Αισιόδοξος, χωρίς όμως «τυμπανοκρουσίες» ή στοιχεία υπερβολής, ο πρόεδρος του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Μιχάλης Σάλλας, πιστεύει ότι είναι ορατές οι ενδείξεις για επάνοδο σε τροχιά ανάπτυξης, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα ότι έχουμε ακόμη δρόμο και έργο μπροστά μας. Στη συνέντευξή του στο Euro2day.gr μιλά για την ανάγκη πολιτικής σταθερότητας, παροχής κινήτρων και ευελιξίας στα επιχειρηματικά σχήματα. Υποστηρίζει ότι είναι αναγκαίες οι θεσμικές βελτιώσεις, ενώ περιγράφει μια διαφορετική φιλοσοφία και προσέγγιση του επιχειρείν, αλλά και του τραπεζικού γίγνεσθαι. Κληθείς να σχολιάσει τις πρόσφατες αποφάσεις της Ευρωπαϊκης Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) για την αγορά ελληνικών Asset Backed Securities (ABS) o Μ. Σάλλας, αναφέρθηκε στις νέες δυνατότητες που παρέχονται, επισημαίνοντας όμως και τους περιορισμούς που εκ των πραγμάτων τίθενται. Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε «είναι πράγματι ένα ακόμα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά με περιορισμούς».
• Την πρόθεση της Εθνικής Τράπεζας να μην ασκήσει ως μεγαλομέτοχος τηςFinansbank το δικαίωμα εξαγοράς των υπόλοιπων μετοχών μειοψηφίας (squeeze out), ανακοίνωσε η τουρκική θυγατρική του ομίλου. Η Εθνική Τράπεζα μετά την ενεργοποίηση του δικαιώματος πώλησης από πλευράς IFC αγόρασε το 5% που κατείχε ο επενδυτικός βραχίονας της Παγκόσμιας Τράπεζας στη Finansbank με αποτέλεσμα το ποσοστό της να ανέλθει στο 99,81%. Με ανακοίνωση της στην Τουρκία η Εθνική δηλώνει ότι δεν προτίθεται να ασκήσει το δικαίωμά squeeze out, να υποχρεώσει, δηλαδή, τους μετόχους μειοψηφίας να της πουλήσουν τις μετοχές τους, αλλά παρέχει σε όσους από τους μετόχους μειοψηφίας θέλουν να αποεπενδυθούν τη δυνατότητα να το πράξουν μέσα στους επόμενους τρεις μήνες με τιμή 2,9882 τουρκικές λίρες ανά μετοχή. Η Εθνική έχει κινήσει τη διαδικασία για συνδυασμένη διεθνή προσφορά μετοχών της Finansbank. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης χρηματοοικονομικών συμβούλων οι οποίοι θα αναλάβουν τη διερεύνηση ενδιαφέροντος για στρατηγικό επενδυτή (cornerstone investor) και τη διενέργεια δημόσιας εγγραφής για ειδικούς ξένους επενδυτές.
• Υψηλές επιδόσεις κατέγραψε και τον μήνα Σεπτέμβριο η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η επιβατική κίνηση παρουσίασε αύξηση 23%, αγγίζοντας συνολικά τους 1,62 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν τόσο οι επιβάτες εσωτερικού όσο και εξωτερικού (αύξηση 25,8% και 21,5%, αντίστοιχα). Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, οι Έλληνες ταξιδιώτες παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση κατά 26%, ενώ οι ξένοι επισκέπτες με αποκλειστικό προορισμό την Αθήνα κατέγραψαν άνοδο 24%. Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΑΑ, αύξηση 19,4% κατέγραψε και η επιβατική κίνηση στο εννεάμηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2014. Συγκεκριμένα, 11,67 εκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο εν λόγω χρονικό διάστημα, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες επιδόσεις του 2013, κατά 1,9 εκατομμύρια επιβάτες. Η κίνηση εξωτερικού παρουσίασε διψήφια αύξηση 20%, ενώ η κίνηση εσωτερικού σημείωσε επίσης σημαντική άνοδο 18,3%. Σύμφωνα με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, η συνολική εξέλιξη της επιβατικής κίνησης διαμορφώθηκε από μία σειρά παραγόντων: α.) Την ανάκαμψη της οικονομίας, που αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι οι Έλληνες ταξιδιώτες παρουσίασαν θετική πορεία, σημειώνοντας, συνολικά, αύξηση της επιβατικής κίνησης εσωτερικού της τάξης του 11% στο εννεάμηνο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. β.) Την τόνωση της ελκυστικότητας της Αθήνας ως προορισμού, που σηματοδοτείται από το γεγονός ότι οι ξένοι επισκέπτες με αποκλειστικό προορισμό την Αθήνα παρουσίασαν ιδιαίτερα εντυπωσιακή αύξηση κατά 30% από την αρχή του έτους. γ.) Την ενίσχυση της προσφοράς πτήσεων και θέσεων από μεγάλο αριθμό αεροπορικών εταιρειών, κατά τη διάρκεια του θερινού προγράμματος πτήσεων.
• Η συνδρομητική τηλεόραση του ΟΤΕ εξασφάλισε τα δικαιώματα για τους αγώνες τουChampions League για την τριετία 2015 – 2018, μετά από συμφωνία που πέτυχε με την ΤΕΑΜ, επικρατώντας της Forthnet στο σχετικό διαγωνισμό. Στην συμφωνία δεν περιλαμβάνεται ένα παιχνίδι της αγωνιστικής της Τετάρτης, το οποίο θα μεταδίδεται από κάποιο ελεύθερο κανάλι, με τον ΑΝΤ1 και την ΝΕΡΙΤ να θεωρούνται οι επικρατέστεροι υποψήφιοι. Παράλληλα ο ΟΤΕ εξασφάλισε την μετάδοση όλων των αγώνων της διοργάνωσης του Europa League. Αγώνες της συγκεκριμένης διοργάνωσης δεν θα μεταδίδονται από κάποιο ελεύθερο κανάλι, όπως ισχύει κατά την τρέχουσα περίοδο. Κατά την πάγια πρακτική της TEAM, που διαχειρίζεται τα τηλεοπτικά δικαιώματα για λογαριασμό της UEFA δεν γίνονται ανακοινώσεις για τα ποσά στα οποία κλείνει η συμφωνία. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες οι προσφορές και των δυο κινήθηκαν σε «πολύ υψηλά επίπεδα» με αυτή του OTE να χαρακτηρίζεται από την αγορά «κολοσσιαία». Ως το τέλος της τρέχουσας περιόδου, πάντως, η μετάδοση των αγώνων γίνεται μέσω των αθλητικών καναλιών της NOVA. Ο διαγωνισμός για τα δικαιώματα έγινε σε μια περίοδο κατά την οποία ο ΟΤΕ έχει καταθέσει προσφορά για την εξαγορά της Nova προς τη Forthnet, ενώ για την τελευταία (Forthnet) ενδιαφέρονται σφόδρα Vodafone και Wind. Παρατηρητές της αγοράς εκτιμούν ότι ο τρόπος που κινήθηκε ο ΟΤΕ στο συγκεκριμένο θέμα σχετίζεται με τις ευρύτερες αυτές εξελίξεις στην αγορά τηλεπικοινωνιών, δεδομένου ότι ο ΟΤΕ ενδιαφέρεται για την εξαγορά της Nova, ενώ Vodafone Wind διεκδικούν το σύνολο τηςForthnet. Οι εξελίξεις έρχονται σε μια περίοδο που οι πελάτες που διαθέτουν σύνδεση συνδρομητικής έχουν ξεπεράσει τις 820.000, ενώ κάθε μήνα ο αριθμός αυτός αυξάνει σημαντικά, με τη διείσδυση στην αγορά να ξεπερνά ήδη το 20%. Η Nova ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι συνδρομητές της ξεπέρασαν τις 500.000, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι πλέον οι συνδρομητές του ΟΤΕ έχουν ξεπεράσει τις 320.000.
• Μια θέση πάνω από την αξιολόγηση της Ελλάδας τοποθετεί τον Ελλάκτωρ η S&P. Η απόφαση αυτή αποδίδεται σύμφωνα με τον οίκο στο γεγονός ότι ο όμιλος πέρασε ένα στρες τεστ αναφορικά με τις συνέπειες από μια αρνητική εξέλιξη σε ότι αφορά το ελληνικό κρατικό χρέος. Ετσι η αξιολόγηση για τον όμιλο είναι «Β+», ενώ το outlook σταθερό. Σύμφωνα με την S&P ο όμιλος δεν μπορεί να τοποθετηθεί δυο κλίμακες πάνω από την Ελλάδα διότι έχει υψηλή «ευαισθησία» στο ρίσκο χώρας λόγω των δραστηριοτήτων του. ΗStandard and Poors σημειώνει ότι το βασικό σενάριο που έλαβε υπόψη προβλέπει «ισχυρή» διψήφια αύξηση εσόδων από την επανέναρξη κατασκευαστικών έργων καιEBITDA που θα παραμείνουν σταθερά στα επίπεδα του 16-18% μεσοπρόθεσμα, ενώ δεν αναμένει εξελίξεις εξαγορές και συγχωνεύσεις.
• Την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος ανακοίνωσε την Παρασκευή από την Ηλεία ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ο οδικός άξονας, μήκους 75 χιλιομέτρων, δημοπρατείται ως δημόσιο έργο αφού βγήκε από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. "Η προκήρυξη είναι έτοιμη, θα σταλεί προς δημοσίευση, ώστε να αρχίσει να τρέχει ο ανοιχτός μειοδοτικός διαγωνισμός και οι νόμιμες προθεσμίες" είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης. Πρόσθεσε πως "οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές, με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και τις απαλλοτριώσεις», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και συνέχισε: «Οι υποσχέσεις δεν δεσμεύουν αυτούς που τις ακούν, αλλά αυτούς που τις λένε και τις πιστεύουν. Εκείνο που μένει είναι τα έργα. Αυτό που δημοπρατούμε είναι ένα έργο αναγκαίο. Ένα έργο αναπτυξιακό. Ένα έργο που θα μείνει και πιστεύω θα ήμαστε όλοι περήφανοι". Μετά από την εξαίρεσή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος από την Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, με υπουργική απόφαση τον Απρίλιο του 2014, εγκρίθηκε η υλοποίησή του ως Δημόσιο Έργο. Οι συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας οδήγησαν στην ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, γεγονός που επιτρέπει την άμεση δημοπράτησή του. Παράλληλα, λόγω της μεγάλης ωριμότητας και σημασίας του, προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξη του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (Σ.Ε.Σ) 2014 - 2020. Η δημοπράτηση αφορά την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος μήκους 75 χλμ., με προϋπολογισμό κατασκευής 443 εκατομμύρια και συνολική δημόσια δαπάνη 475 εκατομμύρια (που περιλαμβάνει επί πλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις αρχαιολογικές έρευνες), μέσω της αξιοποίησης εθνικών και κοινοτικών πόρων. Στόχος, η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν παράλληλα με ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, πλήρες παράπλευρο και κάθετο (με ανισόπεδες διαβάσεις) δίκτυο, συνδετήριες οδούς, καθώς και έργα για την βελτίωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου με σημαντικά κέντρα οικονομικής σημασίας (Αρχαία Ολυμπία, Λιμάνι Κυλλήνης, Αεροδρόμιο Αράξου και Βιομηχανική Περιοχή Πάτρας). Στο τμήμα Πάτρα -Πύργος έχει ήδη συντελεσθεί το σύνολο των απαιτουμένων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και εντός του έτους θα συντελεστούν και οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις, που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο. Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον Κόμβο Καλού Νερού έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας, μήκους 30 χλμ., με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια, θα δημοπρατηθεί μετά την ολοκλήρωση των υπολειπομένων μελετών, προκειμένου να έχει περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2016. Σε ότι αφορά το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, μήκους 60 περίπου χλμ., το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκπόνηση της μελέτης αναβάθμισης οδικής ασφάλειας της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα μετά τον Πύργο και μέχρι το Καλό Νερό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων της μελέτης αυτής (ενδεικτικά: ανακατασκευή ασφαλτικού τάπητα, στηθαία, ηλεκτροφωτισμός, έλεγχος ισόπεδων διασταυρώσεων, δημιουργία κυκλοτερών κόμβων, όρια ταχύτητας). «Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει κάθε λύση παραλιακής χάραξης αυτοκινητόδρομου ή αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα από Κάτω Σαμικό, έως τον ποταμό Νέδα, δηλαδή σε μήκος 23 χλμ. "Η ανατολική χάραξη αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα αυτό δεν είναι περιβαλλοντικά βιώσιμη και δεν στηρίζεται πλέον από τα κυκλοφοριακά δεδομένα", δήλωσε για το θέμα ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και κατέληξε: «Αυτό που για μένα προέχει, είναι ο σεβασμός του περιβάλλοντος. Είναι επιλογή πολιτική, αλλά και αναπτυξιακή. Η περιοχή πρέπει να προστατευθεί, όπως γίνεται σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου».
• Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από μια μακρά δικαστική πορεία, εξέδωσε δύο αποφάσεις με τις οποίες κρίνει κατηγορηματικά ότι το αποκλειστικό δικαίωμα που έχει χορηγηθεί στην ΟΠΑΠ για τη διενέργεια τυχερών παιγνίων είναι απολύτως συμβατό με το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο ΟΠΑΠ. Σύμφωνα με την επιχείρηση, η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει απόλυτα τόσο τις συναφείς επιλογές της ελληνικής πολιτείας όσο και τις πάγιες θέσεις της ΟΠΑΠ θωρακίζοντας ταυτόχρονα τα έννομα συμφέροντα της εταιρείας. Το Συμβούλιο της Επικρατείας βάσισε την κρίση του στο αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τη διενέργεια των παιγνίων της ΟΠΑΠ είναι ιδιαίτερα αυστηρό και συνεπές, λόγω και των όλως ενισχυμένων ρυθμιστικών και ελεγκτικών μηχανισμών της ανεξάρτητης Αρχής Παιγνίων, αλλά και των ουσιαστικών περιορισμών που έχουν τεθεί για την αποτελεσματική καταπολέμηση της συναφούς εγκληματικότητας και της διακίνησης παράνομου χρήματος και την προστασία από τον εθισμό των ευπαθών κατηγοριών. Οι αποφάσεις αυτές είναι αμετάκλητες και δεν χωρά κανένα ένδικο μέσο κατά αυτών ενώπιον εθνικού ή ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Σε πλήρη συμμόρφωση με τον νόμο και με τη νομολογία που έθεσε το Συμβούλιο της Επικρατείας, η ΟΠΑΠ θα συνεχίσει τη μακρά προσφορά της στην ελληνική κοινωνία με αδιατάρακτο προσανατολισμό στο αυστηρό, συνεπές και υπεύθυνο παιχνίδι εισφέροντας παράλληλα ιδιαίτερα σημαντικά δημοσιονομικά οφέλη στο ελληνικό δημόσιο, καταλήγει η ανακοίνωση.
• Eπένδυση 15 εκατ. ευρώ, στόχος για πωλήσεις 18 εκατ. ευρώ μέσα στο 2015, 240 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 60 περίπου από την Fokas και πάνω από 200 φιλοξενούμενες φίρμες. Αυτά είναι τα νούμερα για το νέο Attica στη Θεσσαλονίκη που άνοιξε την Παρασκευή τις πύλες του στη συμπρωτεύουσα στο πρώην ακίνητο της Fokasστην Τσιμισκή, στο ακίνητο της Ιεράς Μονής Αγίας Θεοδώρας. Από πλευράς των πολυκαταστημάτων Attica, η επένδυση ξεπέρασε τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ αν συμπεριληφθούν και τα κεφάλαια που διέθεσαν οι εταιρείες για τη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων το νούμερο ανεβαίνει στα πέριξ των 15 εκατ. ευρώ. Στο εννιάμηνο του 2014 οι πωλήσεις όλων των πολυκαταστημάτων Attica σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντιστοιχούν στα πέριξ των 97 εκατ. ευρώ, ενώ οι προβλέψεις για το τρέχον έτος κάνουν λόγο για ένα συνολικό τζίρο ύψους 140 εκατ. ευρώ και κερδοφορία πρό φόρων περί τα 11 εκατ. ευρώ. Οι πρώτες προβλέψεις για το 2015, συμπεριλαμβανομένων και των μεγεθών του νέου καταστήματος της Θεσσαλονίκης κάνουν λόγο για τζίρο ύψους 160 εκατ. ευρώ.
Οικονομικό Ημερολόγιο
06/10/2014: –
17/10/2014: ΜΠΕΛΑ – Ετήσια Γεν. Συνέλευση
22/10/2014: ΜΠΕΛΑ – Απ/πη Δικ. στο Μέρισμα
22/10/2014: ΜΙΓΡΕ – Λήξη Περιόδου Απ/χής της Υπ. Δημ. Πρότασης της Εθνικής Πανγαία 21/11/2014: Fitch – Αξιολ. Πιστ. Ικαν/τα Ελλάδος
28/11/2014: Moody’s – Αξιολ. Πιστ. Ικαν. Ελλάδος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr