Η κερδοφορία των εταιρειών εισέρχεται ξανά στο προσκήνιο και οι αναλυτές τονίζουν πως μετά την άνοδο του ΧΑ, η πορεία των κερδών παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς θα ξεχωρίσουν οι εταιρείες που βγαίνουν πιο δυνατές από την κρίση, από εκείνες που έχουν επηρεαστεί σημαντικά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έχουν δημοσιευτεί, της ATE ήταν υψηλότερα των εκτιμήσεων, ενώ της Coca Cola και του ΟΤΕ ήταν κάπως χαμηλότερα των εκτιμήσεων. Θετικά είδαν οι αναλυτές τα αποτελέσματα της ΕΧΑΕ, ενώ από τις εταιρείες της μικρής κεφαλαιοποίησης πολύ καλή ήταν η κερδοφορία της MLS
Η ελληνική αγορά παρά το μεγάλο ράλι από τα χαμηλά, εξακολουθεί να έχει ελκυστικό πολλαπλασιαστή κερδών και μάλιστα από τους χαμηλότερους παγκοσμίως. Αρκεί να επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις. Οι μετοχές που παρακολουθεί η Εθνική Π&Κ διαπραγματεύονται τα κέρδη του 2009 8,6 φορές. Αντιστοίχως το P/E που δίνουν οι μετοχές που παρακολουθεί η Πειραιώς είναι 12,34 φορές, η Eurobank 8,6 φορές, η HSBC 9,2 φορές, η Marfin 9,2 φορές και η Proton 9,7 φορές.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής ανάλυσης Proton Bank, Βασίλη Καραρίζο, πτωτικά αναμένονται τα κέρδη των τραπεζών λόγω χαμηλών εσόδων από προμήθειες και όγκο δανείων, ενώ δεν αναμένονται κέρδη από συναλλαγές. Πτωτικά επίσης θα κινηθούν και τα αποτελέσματα του λιανικού εμπορίου, αφού είναι ο πρώτος κλάδος που επηρεάζεται από την κρίση. «Βέβαια οι εταιρείες που παρακολουθούμε (Jumbo, Φουρλής) είναι οι πιο δυνατές αλλά και σε αυτές περιμένουμε μία μικρή πίεση», σημειώνει ο κ. Καραρίζος. Στις κατασκευαστικές εταιρείες εκτιμά πως δεν θα υπάρξει επίπτωση από την κρίση, καθώς το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο και οι συμμετοχές που έχουν κάποιες εταιρείες του κλάδου αποδίδουν (π.χ. η Αττική Οδός για J&P Aβαξ και Ελλάκτωρ). Αναφορικά με τις εταιρείες που έχουν παρουσιάσει πρώτο τρίμηνο, στέκεται στα αποτελέσματα της Coca Cola ήταν χαμηλότερα των εκτιμήσεων, αλλά η διοίκηση εξέφρασε μία αισιοδοξία. Ο αναλυτής πάντως παραμένει επιφυλακτικός καθώς όπως σημειώνει δεν υπάρχει ένδειξη ότι το κλίμα άλλαξε. Τονίζει πως οι επενδυτές πρέπει τώρα και μετά από την άνοδο που έχουμε δει να στρέψουν το βλέμμα τους στα αποτελέσματα προκειμένου να επιλέξουν τίτλους. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, δεν είναι όλες οι εταιρείες ίδιες πριν και μετά την κρίση.
Ο υπεύθυνος Επενδυτικής Στρατηγικής της Πήγασος ΑΧΕΠΕΥ, Μάνος Χατζηδάκης, αναφέρει πως αυτό που θα φανεί στο πρώτο τρίμηνο θα είναι αρχικά μία κάμψη στις πωλήσεις η οποία έχει αρχίσει να φαίνεται στις εμποροβιομηχανικές εταιρείες, με τη μεγαλύτερη πίεση να δέχονται εταιρείες κατασκευών, οικοδομικής δραστηριότητας, λιανικό και χονδρικό εμπόριο, πληροφορική (συσκευών) και ηλεκτρικά είδη. Η συρρίκνωση της ζήτησης έχει μειώσει τα περιθώρια κέρδους αφού το σταθερό κόστος παραμένει υψηλό και δεν υπάρχουν οι οικονομίες κλίμακος από την αύξηση των πωλούμενων όγκων με αποτέλεσμα να μη φαίνεται η μείωση που είδαμε στη μείωση των τιμών των πρώτων υλών που είδαμε στο πρώτο τρίμηνο ή η υποχώρηση των ναύλων, σημειώνει ο κ. Χατζηδάκης. Καλύτερα στο πρώτο τρίμηνο έχει πάει η ΔΕΗ, η οποία ευνοήθηκε από την κάμψη των τιμών του πετρελαίου και τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Περιμένει επίσης καλά αποτελέσματα από εταιρείες που παρουσιάζουν ανελαστική συμπεριφορά στην οικονομία (Jumbo, ΟΠΑΠ), ενώ οι τράπεζες εκτιμά ότι επηρεάστηκαν πολύ από την αύξηση του κόστους των καταθέσεων τη μείωση των προμηθειών λόγω χαμηλής πιστωτικής επέκτασης και της κακής χρηματιστηριακής συγκυρίας. «Υπολογίζω ότι η πτώση των καθαρών κερδών με μία πρόχειρη εκτίμηση από τα 2,6 δισ. ευρώ κέρδη πέρυσι, οι απώλειες θα είναι της τάξης του 40%, μία κερδοφορία δηλαδή της τάξης του 1,5 δισ. η οποία θα οφείλεται στην κάμψη των τραπεζών», καταλήγει ο αναλυτής της Πήγασος.
Ο υπεύθυνος του τμήματος ανάλυσης της Beta AXΕΠΕΥ, Βασίλης Βλασταράκης, αναφέρει πως το ΧΑ εντυπωσίασε μετά το πρόσφατο ράλι και έδωσε ανοδική αντίδραση 50% περίπου από τα χαμηλά στις αρχές του Μαρτίου. Η αφορά έδειξε αξιοθαύμαστη δυναμική καταφέρνοντας σχεδόν πάντα να διαψεύδει την πλειονότητα των επενδυτών και να «τ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr