Προφανής συνέπεια αυτού θα είναι, όπως σημειώνει, μια τεράστια μείωση ρίσκου για εταιρίες όπως η JPMorgan, Bank of America και η Citigroup,ενώ αναμένεται να δώσει τη χαριστική βολή σε εταιρίες μικρότερης έκτασης όπως οι Visa και MasterCard.
Η μελέτη της Whitney, ωστόσο, έχει μερικά αρκετά «ενοχλητικά» σημεία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς. Ένα από αυτά είναι το σημείο στο οποίο αναφέρει ότι οι πιστωτικές κάρτες είναι για τους καταναλωτές η δεύτερη πιο σημαντική πηγή «καταναλωτικής ρευστότητας», μετά τους μισθούς τους. Το ενοχλητικό της πρότασης αυτής είναι στην (υψηλή) θέση των καρτών στην κατάταξη αυτή, μιας και, όπως τονίζουν, σε μια υγιή οικονομία θα περίμενε κανείς στη θέση εκείνη να βρίσκονται οι αποταμιεύσεις των καταναλωτών και όχι οι πιστωτικές τους.
Σίγουρα, παραδέχονται οι αναλυτές, αυτή η μείωση των ορίων κατά 45% θα είναι φρικτή για κάποιους, τελικά όμως θα ωθήσει τους καταναλωτές να αγοράζουν πράγματα που πραγματικά αντέχει η τσέπη τους. Δύσκολο εγχείρημα, είναι η αλήθεια.
Αυτή ακριβώς είναι και η μεγαλύτερη απάτη που αντιμετωπίζουμε στις μέρες μας, καταλήγουν οι αναλυτές: Η αντίληψη ότι το κλειδί για την οικονομική ανάκαμψη είναι η επιστροφή των καταναλωτών στα προηγούμενα επίπεδα εξόδων, χωρίς τη συνειδητοποίηση ότι τα επίπεδα εκείνα είναι που οδήγησαν στην τωρινή κατάσταση.
Δε σώζεται η κατάσταση έτσι, υπογραμμίζουν. Η μόνη λύση για μια σταθερή οικονομία είναι να πεισθούν οι πολίτες να ξοδεύουν λιγότερο και να αποταμιεύουν περισσότερο. Δυστυχώς βέβαια, κάτι τέτοιο μπορεί να προβεί επιζήμιο ακόμα και για το σύνολο της οικονομίας, της οποίας το 70% περίπου αποτελείται από τις καταναλωτικές δαπάνες.
Περσεφόνη Καρβούνη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr