ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αττική Οδός: Διόδια 2,5 ευρώ με «παράθυρο» αυξήσεων-Η σύμβαση παραχώρησης Κύριο

11:46 - 25 Απρ 2023 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Αττική Οδός: Διόδια 2,5 ευρώ με «παράθυρο» αυξήσεων-Η σύμβαση παραχώρησης
Δυνατότητα για κλιμακωτή αύξηση στα διόδια της Αττικής Οδού προβλέπει το κείμενο που πέρασε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ για την τελική σύμβαση παραχώρησης της. Βέβαια, με βάση πληροφορίες έχει ήδη επέλθει συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το επόμενο διάστημα αναμένονται τα σχόλια του υπουργείου Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το κείμενο που εγκρίθηκε, προβλέπεται πως οι τιμές θα μπορούν να προσαρμόζονται βάσει των κυκλοφοριακών συνθηκών και αφού έχει υπάρξει σχετικό αίτημα από τον παραχωρησιούχο.

Να σημειωθεί ότι η  Αττική Οδός σήμερα λειτουργεί με διόδια ύψους 2,80 ευρώ. Προς τα τέλη του 2022 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει την μείωση της τιμής από την νέα περίοδο παραχώρησης, στα 2,50 ευρώ.

Ουσιαστικά με τον νέο σχεδιασμό θα μπορούν να αναθεωρηθούν οι τιμές όταν συμπληρωθεί η πενταετία εφόσον αποδειχθεί ότι υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός κορεσμός στον άξονα (πράγμα που ήδη συμβαίνει στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δουκίσσης Πλακεντίας). Όπως μάλιστα αναφέρεται από όσους παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις η αύξηση, εφόσον οριστικοποιηθεί, θα έχει ως στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας σε ανεκτά επίπεδα.

Να σημειωθεί ότι με βάση αρχικές πληροφορίες τα διόδια αναμένετο να μην είναι με δυνατότητα διακύμανσης, ωστόσο, με βάση τα όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο σύμβασης περιλαμβάνεται κλιμακωτή αύξηση.

Στόχος είναι, σε σχέση με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, να γίνει η κατάθεση προσφορών στις 29 Μαΐου, αν και το ενδεχόμενης παράτασης είναι πιθανό λόγω  των εκλογών και την ύπαρξη δεύτερης εκλογής. Να σημειωθεί ότι η τρέχουσα σύμβαση ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024.

Στο μεταξύ όπως φαίνεται το ενδιαφέρον για την παραχώρηση είναι μεγάλο και βέβαια “τροφοδοτείται” ως προς το ύψος του τιμήματος από το ότι προκρίθηκε η δυνατότητα για “κυμαινόμενα” διόδια.

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετείχαν, δε, τα σχήματα:

1.ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2.GRUPPO FININC – INC SpA
3.Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
4.Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
5.Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
6.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
7.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»
8.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»

Να σημειωθεί ότι το 2022 η μέση κυκλοφορία έφτασε τις 237 χιλ. διευλεύσεις, ενώ το 2021 ο ίδιος δείκτης άγγιξε τα 210 χιλ. αυτοκίνητα, από μόλις 180 χιλ. το 2020. Τα έσοδα, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεπέρασαν τα €196 εκατ., όταν το 2019 ήταν στα €194 εκατ. και το 2020 στα €151 εκατ.
 
Γιώργος Αλεξάκης
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.