Ειδικότερα, τoΜηχάνημα Ολομέτωπης Διάνοιξης Σηράγγων με Ασπίδα Εξισορρόπησης της Πίεσης Εδάφους σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τη Γερμανική εταιρία Herrenknecht, και θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τμημάτων σήραγγας μονής τροχιάς μεταξύ των σταθμών «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Νέα Ελβετία» με συνολικό μήκος 7,7 χμ.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου οι δύο Mετροπόντικες θα ξεκινήσουν την κατασκευή των δύο ανεξάρτητων σηράγγων μονής τροχιάς την ’νοιξη του 2008.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σύγχρονους Σταθμούς, αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υπό εκτέλεση αυτή την εποχή στην Ελλάδα. Ένα όνειρο 15 ετών για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης γίνεται σήμερα πραγματικότητα με εντατικούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε χρονικό διάστημα μόλις 18 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης αυτού του πολύπλοκου έργου σταδιακά έχουν ήδη αναπτυχθεί όλοι οι τομείς για την κατασκευή ενός συστήματος μετρό που θα είναι από τα καλύτερα της Ευρώπης.
Συγκεκριμένα :
Προπαρασκευαστικές εργασίες
Ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο της Γενικής Οριστικής Μελέτης του έργου και οι μελέτες για τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρακάμψεις δικτύων κοινής ωφελείας και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εγκρίσεις του δεύτερου σταδίου καθώς και των μελετών εφαρμογής (τρίτο και τελικό στάδιο)
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή σε συνολική έκταση 6.000 τμ σε έξι εργοταξιακούς χώρους
Κατασκευή του Έργου
Ξεκίνησε η κατασκευή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, του Σταθμού Βενιζέλου και του Σταθμού Σιντριβάνι. Συγκεκριμένα : στους δύο πρώτους Σταθμούς βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων από ειδικά μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, ενώ στον Σταθμό Σιντριβάνι ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση πασσάλων προσωρινής αντιστήριξης στη βόρεια πλευρά του σταθμού και πρόσφατα ξεκίνησε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων
Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πλέον απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, ασφάλειας και λειτουργικότητας.
Για τις ανάγκες κατασκευής του Μετρό πρόκειται να πραγματοποιηθεί η μεγαλύτερη ενιαία αρχαιολογική ανασκαφή στη Θεσσαλονίκη, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να καλύψει συνολική έκταση της τάξης των 20.000 τ.μ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr