Το Ινστιτούτο Καταναλωτών συμβουλεύει τους υποψήφιους δανειολήπτες να ακολουθούν πάντα κάποιους βασικούς κανόνες ώστε να μη βρεθούν προ εκπλήξεως.
Πρώτον, ο πελάτης πρέπει να πάρει αντίγραφο της σύμβασης προτού υπογράψει, να μελετήσει τους όρους και να ζητήσει διευκρινίσεις όπου ο ίδιος το κρίνει απαραίτητο. Παράλληλα πρέπει να ζητεί σαφή προσδιορισμό του τόκου, της πραγματικής επιβάρυνσης, του τόκου υπερημερίας, καθώς και τις συνέπειες που προβλέπονται σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής της δόσης ή των δόσεων του δανείου.
Επίσης πρέπει να ζητεί αναλυτική κατάσταση για τις χρεώσεις που προβλέπονται (π.χ., έξοδα φακέλου, λειτουργικό, εισφορές για τρίτους, δικαστικά), καθώς και την έγγραφη δέσμευση της τράπεζας σε περίπτωση προεξόφλησης του δανείου για τις δεσμεύσεις που προβλέπονται. Τέλος, το ΙΝΚΑ συμβουλεύει τους υποψήφιους δανειολήπτες να πραγματοποιούν μια μίνι έρευνα αγοράς προτού επιλέξουν κάποιο τραπεζικό προϊόν διότι, όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «δεν είναι όλα ίδια
Με βάση τον νόμο για την προστασία του καταναλωτή (v.2251.94), κάθε χρέωση από τις τράπεζες που χαρακτηρίζεται ως «έξοδα τήρησης και κίνησης του λογαριασμού» τους, είναι παράνομη και καταχρηστική.
Οι καταναλωτές:
* Μπορούν και επιβάλλεται να αντιδράσουν, με έγγραφη αίτηση-διαμαρτυρία προς την τράπεζα με την οποία συναλλάσσονται
* Μπορούν και επιβάλλεται να αντιδράσουν, με κοινοποίηση της αίτησης διαμαρτυρίας στις αρμόδιες Αρχές
*Είναι πιθανόν να επιτύχουν την ακύρωση των χρεώσεων, παρελθόντων και μελλοντικών, αν ενεργήσουν με τον προαναφερόμενο τρόπο,αποφεύγοντας την δικαστική οδό.Αρκετές τράπεζες το έχουν ήδη πράξει σε μεμονωμένες περιπτώσεις μαχητικών καταναλωτών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr