Το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τις εταιρείες εμπορίας, θα έπρεπε να είχε επιτρέψει τον εκτελωνισμό του πετρελαίου θέρμανσης από τα διυλιστήρια μια εβδομάδα νωρίτερα, ώστε να ολοκληρωθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες που προβλέπει το νέο σύστημα εξομοίωσης των φόρων (ισχύει από πέρυσι), και να εφοδιαστούν εγκαίρως τα νησιά και οι απομακρυσμένες περιοχές. Το υπουργείο Οικονομικών δεν έκανε αποδεκτό το αίτημα των εταιρειών, οι οποίες και προειδοποιούν ότι ο εφοδιασμός με πετρέλαιο των νησιών και κάποιων περιοχών της Βορείου Ελλάδος, όπου απαιτείται η μεταφορά του με δεξαμενόπλοια, θα ξεκινήσει 2- 3 ημέρες αργότερα.
Το αλαλούμ με το πετρέλαιο θέρμανσης δεν αφορά μόνο στον έγκαιρο εφοδιασμό της αγοράς, αλλά και στην τιμή που θα ξεκινήσει η διάθεσή του, θέμα για το οποίο οι απόψεις των εμπλεκομένων φορέων διίστανται. Κατά τον πρόεδρο των διακινητών πετρελαίου θέρμανσης Γ. Μασαλή, που συναντήθηκε χθες με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γ. Βλάχο, η τιμή εκκίνησης θα είναι κάτω από τα 70 λεπτά το λίτρο. Οι βενζινοπώλες κάνουν λόγο για 72-75 λεπτά, άποψη με την οποία συμφωνούν και στελέχη της διύλισης, που μιλούν ακόμη και για κάτω από τα 70 λεπτά, εφόσον η πτωτική πορεία των διεθνών τιμών συνεχιστεί και σήμερα.
Κερδοσκοπία στη βενζίνη
Στο μεταξύ καλά κρατεί η κερδοσκοπία στη βενζίνη, αφού παρά τη βουτιά των διεθνών τιμών του πετρελαίου την τελευταία εβδομάδα, η μείωση στην Ελλάδα "πέρασε" και πάλι ψαλιδισμένη.
Aν και η τιμή πώλησης από τα διυλιστήρια έπεσε κατά 5 λεπτά το λίτρο, στην αντλία μεταφέρθηκαν μόνο τα 3 λεπτά. Έτσι, η μέση τιμή χώρας από τα 1,153 ευρώ της τιμοληψίας της 3ης Οκτωβρίου, διαμορφώθηκε στα 1,122 ευρώ στις 10 Οκτωβρίου, αντί για 1,1 ευρώ που θα "δικαιολογούσε" η μείωση των τιμών διύλισης.
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr