Αύξηση σημειώθηκε και στον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή ο οποίος το Φεβρουάριο σκαρφάλωσε στο 4,5% από 3,9% τον Ιανουάριο, ενώ 3,3% διαμορφώθηκε ο δομικός πληθωρισμός από 2,8% που ήταν τον Ιανουάριο.
Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ η εξέλιξη του πληθωρισμού το Μάρτιο εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τη τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, όπου αν δε παρατηρηθεί υποχώρηση των τιμών, τότε ο πληθωρισμός αναμένεται να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το Φεβρουάριο.
ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Φεβρουάριο 2008, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2008, παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 1,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Παράλληλα, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 07 - Φεβρουαρίου 08, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 06 - Φεβρουαρίου 07, παρουσίασε αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης, επίσης 3,1%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2008, με Ιανουάριο 2008
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,8% το μήνα Φεβρουάριο 2008, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2008, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 9,6% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 2,0% της ομάδας "Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,4%της ομάδας "Μεταφορές", λόγω μείωσης των τιμών των αυτοκινήτων, αλλά καιλόγω της επαναφοράς του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση τωντιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).
δ) Κατά 0,8% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω μείωσηςτων τιμών, κυρίως, της σταθερής τηλεφωνίας.
ε) Κατά 0,5% της ομάδας "Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια", λόγω, κυρίως, της επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο πρόχειρο φαγητό (μη σερβιριζόμενο).
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,7% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: Δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο αρνί και κατσίκι (νωπά).
β) Κατά 0,5% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός",λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των τσιγάρων.
γ) Κατά 1,0% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρμανσης.
δ) Κατά 0,4% της ομάδας "Υγεία", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 0,7% της ομάδας "Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των εφημερίδων.
II. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2008, με Φεβρουάριο 2007
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 4,4% το μήνα Φεβρουάριο 2008, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2007, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 6,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ρύζι, αλεύρι, ψωμί, φρυγανιές-παξιμάδια, άλλα προϊόντα αρτοποιΐας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι νωπό, πουλερικά νωπά, αλλαντικά, ψάρια γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, γάλα διατηρημένο, γιαούρτι, τυρί φέτα, τυριά σκληρά, αυγά, βούτυρο γάλακτος, φυτικό βούτυρο, σπορέλαιο, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, όσπρια, γλυκά-ζαχαρωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών:
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr