Στόχος του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή είναι να ξεκινήσει η καμπάνια αυτή μέσα στο Μάρτη, λόγω και του γεγονότος ότι στις 15 του ίδιου μήνα, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Παράλληλα, στα σχέδιά του περιλαμβάνεται μέσα στον ίδιο μήνα να καλέσει όλες τις εταιρείες εναλλακτικών παροχών, αλλά και την διοίκηση του ΟΤΕ, για να τεθεί επί νέας βάσεως η μεταξύ τους σχέση και συνεργασία προς όφελος του καταναλωτή.
Ο τελευταίος, σημειώνει η αντιπρόεδρος του ΙΝΚΑ, Μαρία Σαραντίτη επτά χρόνια μετά την απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών αισθάνεται περισσότερο χαμένος παρά κερδισμένος από τις παροχές και τις υπηρεσίες των εταιρειών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Ο ΙΝΚΑ, συνεχίζει η ίδια, έχει ζητήσει από το Υπουργείο Ανάπτυξης να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση που θα απαγορεύει στις εταιρείες να συνάπτουν σύμβαση με τον καταναλωτή, εάν δεν έχουν ελεύθερες γραμμές σύνδεσης. Αντίστοιχη ρύθμιση ξεκίνησε να ισχύει πέρυσι στην Κύπρο.
Η δυσαρέσκεια των καταναλωτών επιβεβαιώνεται και από το ύψος των καταγγελιών που έχουν γίνει έως τώρα. Στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή αναφέρουν ότι το 2007 στο σύνολο των καταγγελιών που κατέγραψε, το 5,1% αφορούσε τους εναλλακτικούς παρόχους. Αντίστοιχα, την περίοδο Ιαν-Οκτ 2007, ο ΙΝΚΑ συγκέντρωσε κατά των εναλλακτικών παρόχων 2.500 καταγγελίες και το Γραφείο Νομικής Προστασίας της ΕΚΠΟΙΖΩ, 3.200 καταγγελίες. Ακόμη μεγαλύτερες σε αριθμό εκτιμώνται οι καταγγελίες που έφθασαν πέρυσι στα γραφεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Οι πληροφορίες είναι ότι σε σύνολο 10.000 καταγγελιών, οι μισές αφορούσαν τους εναλλακτικούς παρόχους.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Δίελλα, αναπληρωτή Συνήγορο του Καταναλωτή, οι περισσότερες καταγγελίες αφορούν τις σημαντικές καθυστερήσεις στην ενεργοποίηση συνδέσεων και λοιπών τηλεπικοινωνιακών πακέτων πολλαπλών υπηρεσιών(τηλεφωνία, ιντερνετ κ.λπ). Σημαντικό τμήμα των καταγγελιών, όπως αναφέρει ο ίδιος, αντιπροσωπεύουν και οι αδιευκρίνιστες και αδικαιολόγητα υψηλές καταχρηστικές χρεώσεις, η χαμηλή ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, αλλά και οι παράνομες ενεργοποιήσεις αριθμών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, χωρίς την προηγούμενη αίτηση του καταναλωτή.
Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τους εναλλακτικούς παρόχους έχουν απασχολήσει και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με ρυθμιστική παρέμβαση αν δεν μειώσουν το κόστος αποστολής μηνυμάτων και της πρόσβασης στο διαδίκτυο. Η Επίτροπος Επικοινωνιών Viviane Reding δήλωσε ότι οι εταιρείες έχουν προθεσμία έως την 1η Ιουλίου για να μειώσουν τις λεγόμενες χρεώσεις «περιαγωγής» στις συγκεκριμένες υπηρεσίες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr