Όπως τόνισε ο κ. Αλογοσκούφης, ο ΟΠΕ αποτελεί πλέον ακρογωνιαίο μηχανισμό προώθησης των ελληνικών εξαγωγών μέσω της προβολής ελληνικών προιόντων και κλάδων.
Όπως είπε χαρακτηριστικά αντεστράφη η φθίνουσα πορεία των ελληνικών εξαγωγών. Από το 2000 ως το 2004, οι εξαγωγές μας από το 10,5% του ΑΕΠ μειώθηκαν στο 8,4% του ΑΕΠ. Το 2007, οι εξαγωγές ανήλθαν στο 9,6% του ΑΕΠ και παρά την ενίσχυση των διεθνών αβεβαιοτήτων, για το 2008 προβλέπεται να φθάσουν στο 9,8% του ΑΕΠ.
Το 2007, ο ΟΠΕ πραγματοποίησε 140 δράσεις, με την μορφή κυρίως επιχειρηματικών αποστολών και συμμετοχών σε διεθνείς εκθέσεις, αυξάνοντας έτσι κατά 22% τον αριθμό των δράσεων σε σχέση με το 2006, οπότε και είχαν πραγματοποιηθεί 115 δράσεις.
Μέσω των δραστηριοτήτων του ΟΠΕ Μόνο μέσα από τις επιχειρηματικές αποστολές που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία διετία, 1.200 ελληνικές επιχειρήσεις ήρθαν σε επαφή με περισσότερες από 3.000 ξένες επιχειρήσεις, ενώ παρατηρήθηκε σημαντική ενίσχυσητων εξαγωγών στις νέες αγορές που μπήκανως στόχοι. Παράδειγμα οι αγορές της Πολωνίας, όπου οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 28,7%, της Ρουμανίας όπου οι εξαγωγές μας αυξήθηκαν κατά 33% και της Κίνας όπου οι εξαγωγές μας αυξήθηκαν κατά 21,7%.
Για το 2008 ο ΟΠΕ, όπως τόνισε ο κ. Αλογοσκούφης έχει προγραμματίσει 175 δράσεις - 25% περισσότερες σε σύγκριση με πέρυσι. Οι δράσεις αυτές υλοποιούνται σε 58 χώρες και αφορούν 25 διαφορετικούς κλάδους σε ένα εκτεταμένο φάσμα προϊόντων.
Τέλος, από φέτος ο ΟΠΕ στοχεύει στη ενίσχυση του εξαγωγικού τους προσανατολισμού των επιχειρήσεων της Περιφέρειας, στην προβολή επώνυμων προϊόντων, στην διοργάνωση εκδηλώσεων μεγάλης εμβέλειας σε πόλεις που αποτελούν διεθνή επιχειρηματικά κέντρα, όπως είναι το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη και η Μόσχα και στην βελτίωση των μηχανισμών εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων.
Τάκης Λαϊνάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr