Πιο συγκεκριμένα:
ΠΕΕ 110/31.1.2017 «Ουσιώδης, αποκλειστικός και εμπιστευτικός χαρακτήρας των πληροφοριών και συχνότητα δημοσιοποίησης βάσει του άρθρου 432 παράγραφοι 1 και 2 και του άρθρου 433 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 575/2013»
-Με την Πράξη αυτή ενσωματώνονται οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών σχετικά με τον ουσιώδη, αποκλειστικό και εμπιστευτικό χαρακτήρα των πληροφοριών και τη συχνότητα δημοσιοποίησης βάσει του άρθρου 432 παράγραφοι 1 και 2 και του άρθρου 433 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 575/2013 (EBA/GL/2014/14).
-Συγκεκριμένα, στην Πράξη προσδιορίζονται τα ζητήματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τα πιστωτικά ιδρύματα για τον χαρακτηρισμό μιας πληροφορίας ως ουσιώδους, αποκλειστικής ή εμπιστευτικής και για την αξιολόγηση της ανάγκης δημοσιοποίησης πληροφοριών με συχνότητα μεγαλύτερη της ετήσιας, καθώς και οι απαιτούμενες δημοσιοποιήσεις στην περίπτωση απαλλαγής από την υποχρέωση δημοσιοποίησης. Επίσης καθορίζονται οι σχετικές εσωτερικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που πρέπει να τηρούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα.
-Ουσιαστικά πρόκειται για διευκρινίσεις στις δημοσιοποιήσεις που ήδη απαιτείται να κάνουν τα πιστωτικά ιδρύματα σύμφωνα με τον Κανονισμό 575/2013 (CRR).
1. ΠΕΕ 111/31.1.2017 "Ερμηνεία των διαφόρων περιστάσεων όπου ένα ίδρυμα θεωρείται ότι τελεί σε κατάσταση αφερεγγυότητας ή επαπειλούμενης αφερεγγυότητας για την εφαρμογή της υποχρέωσης άμεσης ενημέρωσης της Τράπεζας της Ελλάδος από το διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του εσωτερικού άρθρου 81 του άρθρου 2 του ν. 4335/2015"
-Με την Πράξη αυτή εξειδικεύονται οι περιπτώσεις που ένα ίδρυμα θεωρείται ότι τελεί σε κατάσταση αφερεγγυότητας ή επαπειλούμενης αφερεγγυότητας για την εφαρμογή της υποχρέωσης του διοικητικού συμβουλίου του ιδρύματος να ενημερώνει άμεσα την Τράπεζα της Ελλάδος όταν κρίνει ότι το εν λόγω ίδρυμα είναι σε κατάσταση αφερεγγυότητας ή επαπειλούμενης αφερεγγυότητας σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του εσωτερικού άρθρου 81 του άρθρου 2 του ν. 4335/2015
-Για την εξειδίκευση των ανωτέρω περιπτώσεων, υιοθετήθηκαν οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών σχετικά με την ερμηνεία των διαφόρων περιστάσεων όπου ένα ίδρυμα θεωρείται ότι τελεί σε κατάσταση αφερεγγυότητας ή επαπειλούμενης αφερεγγυότητας δυνάμει του άρθρου 32 παράγραφος 6 της οδηγίας 2014/59/ΕΕ (EBA/GL/2015/07).
-Ουσιαστικά πρόκειται για διευκρινίσεις στον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκρίνεται στην υποχρέωση που έχει το διοικητικό συμβούλιο της κάθε τράπεζας για ενημέρωση της Τράπεζας της Ελλάδος σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του ν. 4335/2015.
2. ΠΕΕ 112/31.1.2017 «Υποβολή εποπτικών αναφορών χρηματοοικονομικής πληροφόρησης από πιστωτικά ιδρύματα σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2015/534 της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας»
-Με την παρούσα καθορίζονται οι καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής, εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων στην Τράπεζα της Ελλάδος, των εποπτικών αναφορών χρηματοοικονομικής πληροφόρησης που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΕ) 2015/534 της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας της 17ης Μαρτίου 2015 "για την υποβολή εποπτικών αναφορών σχετικά με τη χρηματοοικονομική πληροφόρηση" δυνάμει της παρ. 5 του άρθρου 8, της παρ. 3 του άρθρου 10, της παρ. 5 του άρθρου 12, της παρ. 5 του άρθρου 15. Για τον καθορισμό της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής λαμβάνονται υπόψη: α) η κατηγορία της υπόχρεης εποπτευόμενης οντότητας ή εποπτευόμενου ομίλου προς υποβολή εποπτικών αναφορών, β) οι ημερομηνίες στις οποίες υποχρεούται, βάσει του ίδιου Κανονισμού, η Τράπεζα της Ελλάδος να τις διαβιβάζει στην ΕΚΤ, και γ) ο καλύτερος καταμερισμός των υποβολών στο πληροφοριακό σύστημα της Διεύθυνσης Εποπτείας Πιστωτικού Συστήματος. Σημειώνουμε ότι με τον ως άνω Κανονισμό συμπληρώνεται η απόφαση 2014/29 της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, της 2ας Ιουλίου 2014, η οποία αφορά στη διαδικασία συλλογής και διαβίβασης από τις εθνικές εποπτικές αρχές στην ΕΚΤ των εποπτικών αναφορών του Κανονισμού 575/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 680/2014 της Επιτροπής.
-Επίσης, εξουσιοδοτείται η Τράπεζα της Ελλάδος ώστε να συλλέγει τις προβλεπόμενες στην παράγραφο 6 του άρθρου 6, στην παράγραφο 7 του άρθρου 7, στην παράγραφο 9 του άρθρου 11, στην παράγραφο 11 του άρθρου 13, στην παράγραφο 10 του άρθρου 14 πληροφορίες που υποβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ως τμήμα ενός ευρύτερου εθνικού πλαισίου υποβολής αναφορών το οποίο δύναται να περιλαμβάνει επιπλέον εποπτική χρηματοοικονομική πληροφόρηση το οποίο να εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς, πέραν των εποπτικών (πχ στατιστικούς, μακροπροληπτικής εποπτείας).
-Ουσιαστικά πρόκειται για υποχρέωση που έχει η Τράπεζα της Ελλάδος από τον ως άνω Κανονισμό να ορίσει τις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής των αναφορών χρηματοοικονομικής πληροφόρησης που απαιτεί να λαμβάνει η ΕΚΤ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr