Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα έχει αναδρομική ισχύ και συγκεκριμένα από την 1η Οκτωβρίου 2015, όπως είπε ο κ. Σταθάκης. Παράλληλα η κυβέρνηση θα προχωρήσει και στην ίδρυση αναπτυξιακού συμβουλίου, το οποίο έως το Μάρτιο του 2016 θα είναι έτοιμο να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης για την χώρα. Ο υπουργός Οικονομίας τονισε μάλιστα οτι η κυβερνση επανασχεδιάζει όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχει στη διάθεσή της ώστε να μπορέσει να προωθήσει τις επενδύσεις και την ανάπτυξη.
Όπως αναφέρθηκε χθες σε στην αναλυτική συνέντευξη τύπου, η προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα είναι βασικός στοχος και γι' αυτο αναμένεται να προωθηθούν αλλαγές στα κριτήρια χαρακτηρισμού των επενδύσεων ως "στρατηγικές" με μείωση του ύψους των επενδύσεων από τα 100 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα σε χαμηλότερο ποσό. Στόχος είναι να δοθεί έμφαση σε επενδύσεις ξένων ομίλων για την δημιουργία επιχειρηματικών και ερευνητικών κέντρων, αλλά και τουριστικές επενδύσεις με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θετικές επιπτώσεις στην απασχόληση.
Την ίδια ώρα απο "κόσκινο" περνάει το υπ. Οικονομίας όσες επενδυσεις είχαν ενταχθεί στους δυο προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους. Παράλληλα, η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθεσίμων πόρων γίνεται μέσω προσπάθειας απένταξης έργων.
Όπως είπε ο κ. Σταθακης το σύνολο των δεσμεύσεων ανέρχεται σε 4,6 δισ. ευρώ, ενώ τα διαθέσιμα κονδύλια από την ΕΕ είναι μόνο 1,1 δισ. ευρώ. Οσα έργα δεν έχουν προχωρήσει καθόλου δε θα τύχουν χρηματοδότησης, ενώ ανοιχτό το ενδεχονενο μεταφοράς (σε συμφωνία με τους επενδυτές) σε άλλα κίνητρα όπως για παράδειγμα φορολογικά. Επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο αύξησης του δανεισμού μέσω ευρωπαϊκών επενδυτικών τραπεζών.
Για το θέμα των αυτοκινητόδρομων ο κ. Σταθακης υπογράμμισε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση με τους παραχωρησιούχους και την ΕΕ. Ωστόσο πρόσθεσε ότι το νέο ΕΣΠΑ έχει πολύ περιορισμένα κονδύλια για μεγάλες επενδύσεις υποδομών, γεγονός που μάλλον συμπαρασύρει και τη χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων. Πάντως όπως είπε ο υπουργός Οικονομίας, δεν υπάρχει ακόμα εικόνα για το πώς θα καλυφθούν τα 600 εκατ. ευρώ, που είναι το συνολικό ανεκτέλεστο των έργων των αυτοκινητόδρομων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr