Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, πρόκειται για τα εξής επενδυτικά σχήματα:
- APM Terminals B.V.
- Cartesian Capital Group, LLC
- COSCO (Hong Kong) Group Limited
- International Container Terminal Services, Inc
- Ports America Group Holdings
- Utilico Emerging Markets Limited
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
"Το επενδυτικό ενδιαφέρον έξι διεθνών ομίλων για την αξιοποίηση του ΟΛΠ δικαιώνει τη στρατηγική της κυβέρνησης να προχωρήσει στη διαδικασία της αποκρατικοποίησής του, ενώ διαψεύδει τις "Κασσάνδρες" που προέβλεπαν το αντίθετο", τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Πρόσθεσε, επίσης, ότι η επισημοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η χώρα μπαίνει σε μία περίοδο διεθνούς εξωστρέφειας και μετατρέπεται σε διεθνή πόλο επενδύσεων". "Κεντρικός στόχος", τόνισε, "είναι οι νέες αυτές επενδύσεις να φέρουν θέσεις εργασίας και αναπτυξιακή προοπτική ώστε το λιμάνι του Πειραιά να φθάσει στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης".
Πολιτική κόντρα για το λιμάνι
Στο φόντο πάντως της πιο σημαντικής ιδιωτικοποίησης μετά τον ΑΔΜΗΕ έχει ξεσπάσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση, παρά το γεγονός ότι υπάρχει πίεση για γρήγορες αποφάσεις. Είναι ενδεικτικό ότι από την τρόικα κάνουν λόγο για καθυστερήσεις, στο πρόγραμμα ανοίγματος της αγοράς λιμένων.
Τόσο η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ όσο και οι υποψήφιοι για τη δημαρχία του Πειραιά εκφράζονται πλέον ανοικτά κατά της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου. Επίσης ο επικεφαλής του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης, έχει ταχθεί κατά της πώλησης. Η αντιπρόταση που έχει καταθέσει ο κ. Γ. Ανωμερίτης προβλέπει τη διατήρηση του πλειοψηφικού ελέγχου από το Δημόσιο και τη σύναψη συμβάσεων παραχώρησης ανά δραστηριότητα του λιμανιού.
Στον αντίποδα, το Μέγαρο Μαξίμου, το υπουργείο Οικονομικών, αλλά και το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, όπως και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν ότι με την πώληση των μετοχών διασφαλίζεται ότι ο επενδυτής θα καταβάλει μεγαλύτερο αντίτιμο, ενώ θα έχει κίνητρο ανάπτυξης σε όλες τις δραστηριότητες του λιμανιού και όχι σε επιμέρους τομείς. Επιπλέον η πώληση ισχυρού πλειοψηφικού πακέτου αναμένεται να τονώσει το ανταγωνιστικό ενδιαφέρον της διαγωνιστικής διαδικασίας και να βελτιώσει ουσιαστικά το προσδοκώμενο αντάλλαγμα για το Δημόσιο.
Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης το ελληνικό δημόσιο πουλά το δικαίωμα χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του λιμανιού του Πειραιά, και όχι τις υποδομές του ή τη γη. Ειδικότερα πουλά το 67% του μετοχικού κεφαλαίου, δηλαδή την καταστατική πλειοψηφία της εισηγμένης εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ που κατέχει αυτό το δικαίωμα. Ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένα μέχρι το 2052 με σύμβαση παραχώρησης μεταξύ αυτού και του Ελληνικού Δημοσίου.
Προκειμένου δε το Δημόσιο να μεγιστοποιήσει τα έσοδά του από την αποκρατικοποίηση αυτή του ΟΛΠ και να λάβει διασφαλίσεις για σειρά κρίσιμων ζητημάτων, παράλληλα με τον διαγωνισμό προβαίνει και σε επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης αυτής σύμβασης. Πρόκειται για την σύμβαση παραχώρησης που κατέχει ο ΟΛΠ (Master Concession) και όχι τη σύμβαση εκμετάλλευσης των προβλητών 2 και 3 του Πειραιά με την Cosco Pacific η οποία θα συνεχίσει να συνοδεύει την εισηγμένη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr