Πως το επιτυγχάνουμε αυτό; Ήδη προωθούμε τομές όπως το άνοιγμα των αγορών και των κλειστών επαγγελμάτων, την απλούστευση διαδικασιών ίδρυσης, αδειοδότησης και λειτουργίας μιας επιχείρησης, την προστασία του καταναλωτή, τη μείωση των τιμών των φαρμάκων, την προώθηση της καθαρής τιμής στο ράφι, τη στήριξη των βιώσιμων επιχειρήσεων με την υπογραφή του συμβολαίου στήριξης των ΜμΕ ύψους 9 δισ. ευρώ, καθώς και την προώθηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Ταμείο Επιχειρηματικότητας.
Πριν δύο ημέρες τελείωσε και η διαβούλευση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, ο οποίος θα δημιουργήσει ένα ορθό πλαίσιο για την ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας. Διέπεται από τη φιλοσοφία της στήριξης της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας, της ποιοτικής παραγωγής στον τόπο μας», επεσήμανε η κα Κατσέλη.
Μάλιστα, στη συνέχεια χαρακτήρισε ως «συλλογική αυτοκτονία» τη μέχρι τώρα στάση του κράτους ως προς το θέμα της κρουαζιέρας και το κλείσιμο της αγοράς, κάνοντας λόγο για τη δημιουργία τομής στην ελληνική οικονομία με τη ψήφιση του νομοσχεδίου για την άρση του καμποτάζ.
Έκανε δεκτή, επίσης, την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ καθώς και την εισήγηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για τη διευθέτηση των εκατέρωθεν μετακινήσεων του πολιτικού προσωπικού που υπηρετεί σε υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλιακής Πολιτικής του ΥΠΟΙΑΝ και της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Υπενθυμίζεται πως χθες το απόγευμα η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη, μιλώντας από το βήμα της Βουλής και απαντώντας σε σχετικές επικρίσεις της Αντιπολίτευσης, επεσήμανε πως σε καμία χώρα δεν ισχύει άνευ όρων η απελευθέρωση των περιηγητικών πλόων. Αντίθετα, ισχύουν πληθώρα διατάξεων σε άλλες χώρες που καθιερώνουν, τις περισσότερες φορές, αυστηρότερο ρυθμιστικό πλαίσιο από αυτό που σήμερα εισηγούμεθα για την εκτέλεση των αντίστοιχων πλόων. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, υπάρχουν κίνητρα για τους ναυτεργάτες με πλήρη κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών. «Επομένως, η πραγματικότητα είναι ότι το σχέδιο νόμου που καταθέσαμε και συζητάμε είναι πολύ καλά σχεδιασμένο, καθώς, ενώ λαμβάνει υπόψη τη διεθνή εμπειρία, είναι ευέλικτο και δίνει τη δυνατότητα στο ελληνικό δημόσιο πραγματικά να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον», είπε.
Επίσης, τόνισε πως στο νομοσχέδιο χάριν της Σύμβασης, πρότυπο της οποίας θα περιληφθεί σε Κοινή Υπουργική Απόφαση, δημιουργείται μια ασφάλεια δικαίου, επιτρέποντας στις εταιρείες να κάνουν έναν μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό. Προβλέπεται η ενιαία εφαρμογή της Σύμβασης για όλα τα πλοία και προσδιορίζονται τα κριτήρια για κάθε πλοίο, όπως η μεταφορική ικανότητα, η στελέχωση του πλοίου, ο αριθμός των δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες, η τήρηση των διεθνών συμβάσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. ‘Έτσι, δεν δίνει τη διακριτική ευχέρεια στον εκάστοτε Υπουργό να κάνει ό,τι θέλει.
Ακόμη, προβλέπεται στο σχέδιο νόμου η διάρκεια του ταξιδιού να είναι κατ’ ελάχιστον 48 ώρες, για να υπάρχει διάκριση με το yachting, ενώ μειώθηκαν οι ώρες παραμονής στον αφετήριο λιμένα, ανταποκρινόμενοι στις προτάσεις φορέων, στις 8 ώρες από 12 που είχαν αρχικά προβλεφθεί.
Σε ό,τι αφορά την ειδική εισφορά, θα επιβάλλεται για κάθε επιβάτη ο οποίος επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού και τα έσοδα θα κατατεθούν υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας των Ναυτικών δημιουργώντας ένα σημαντικό απόθεμα πόρων για εκπαίδευση και κατάρτιση των ναυτικών. Το ύψος της εισφοράς αναπροσαρμόζεται με αποφάσεις του ΥΠΟΙΑΝ, ενώ δίνεται ένα οικονομικό κίνητρο για όσα περισσότερα λιμάνια προσεγγίζει το πλοίο. Μειώνεται δηλαδή η εισφορά που θα καθορισθεί, κατά ποσοστό 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμένα, εκτός από τον αφετήριο, τον οποίο προσεγγίζει το πλοίο κατά τη διάρκεια του ίδιου περιηγητικού πλου. Ουσιαστικά δίνεται κίνητρο για επισκέψεις σε περισσότερα λιμάνια.
Τέλος, η κα ΥΠΟΙΑΝ τόνισε πως η άρση του καμποτάζ είναι ενδεχομένως αναγκαία όχι όμως και ικανή συνθήκη, ώστε να τονωθεί ουσιαστικά ένα κλάδος στον οποίο έχουμε ισχυρό εν δυνάμει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για το λόγο αυτό, στη Σύμβαση θα προβλέπεται ότι η εταιρεία που εκτελεί κρουαζιέρα μπορεί να υποβάλλει προς το ΥΠΟΙΑΝ προτάσεις για την περεταίρω βελτίωση των λιμενικών υποδομών τις οποίες χρησιμοποιεί, καθώς και να προτείνει επενδυτικά σχέδια και παροχή υπηρεσιών που συμβάλλουν, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας.
«Προβλέπουμε στο σχέδιο της Σύμβασης ότι όλες αυτές οι προτάσεις θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα από τις αρμόδιες Αρχές, στα πλαίσια είτε παραχωρήσεων σε ιδιώτες λειτουργιών στους εμπορικούς Λιμένες είτε Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) είτε τέλος σε παροχή ενισχύσεων και κινήτρων με βάση τον ισχύοντα Αναπτυξιακό Νόμο και την κείμενη εθνική νομοθεσία», είπε κλείνοντας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr