Περιγράφουν την εικόνα της ακτοπλοΐας με μελανά χρώματα και αναφέρουν πως η κατάσταση είναι τόσο άσχημη που αν κάποια τράπεζα σταματήσει να στηρίζει κάποια εταιρεία τότε είναι πολύ πιθανό αυτή η εταιρεία να κλείσει. Η τουριστική κίνηση μειώθηκε κατά 15%, ενώ το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί σημαντικά φέτος. Μόνο σε Κω και Ρόδο πήγε καλύτερα η τουριστική κίνηση, όπως και στην Κρήτη λόγω των μεγάλων προσφορών. Όμως η ένταση του ανταγωνισμού στην Κρήτη δεν αποκλείεται να φέρει ζημιές αφού πολλά καράβια «έμπαιναν» μέσα λένε στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών παρά το γεγονός ότι είχαν αρκετό κόσμο. Υπενθυμίζεται πως η ένταση του ανταγωνισμού στον κλάδο των αερομεταφορών έπληξε τις Olympic Air και Aegean Airlines. Οι Έλληνες απέφυγαν φέτος τα νησιά και πήγαν στα χωριά τους σημειώνουν τα ίδια στελέχη. Επιπλέον τονίζουν πως η Ελλάδα δεν είναι πλέον τουριστικός προορισμός.
Η Κυβέρνηση θα έπρεπε να κάνει περισσότερα αλλά δεν έδειξε την απαιτούμενη τόλμη. Φέρνουν ως παράδειγμα την κρουαζιέρα, που ενώ από πολύ νωρίς μίλησε η Κυβέρνηση για απελευθέρωση, δημιουργώντας αρκετά προβλήματα στον κλάδο λόγω των αντιδράσεων, ο τρόπος που πάει να απελευθερώσει τη συγκεκριμένη αγορά δε θα έχει αποτέλεσμα. Υποστηρίζουν πως είναι χαμένη υπόθεση και πως κανένα καράβι δε θα έρθει. Αναφορικά με τα αποτελέσματα σημειώνουν πως το εξάμηνο θα είναι αρκετά κακό. «Δείτε τα περσινά αποτελέσματα και πολλαπλασιάστε επί δύο. Τόσο αρνητικά θα είναι», υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου.
Υπενθυμίζεται πως η Attica Συμμετοχών στο περσινό εξάμηνο εμφάνισε ζημία 11,35 εκατ. ευρώ, στις Μινωικές Γραμμές οι ζημιές διαμορφώθηκαν στα 12,68 εκατ. ευρώ, στην ΑΝΕΚ στα 16,05 εκατ. ευρώ και στη ΝΕΛ στα 7 εκατ. ευρώ.
Γ.Κατικάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr