Η απόφαση του Υπουργού ΥΠΟΜΕ, με την οποία προκηρύχθηκε (με το άρθρο 25 παρ. 1 του ν. 4482/2017) Διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη Αναδόχου Ελεγκτικής Εταιρίας είναι -σύμφωνα με την Αίτηση Ακύρωσης - αντίθετη στο άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος, λόγω έλλειψης νομοθετικής εξουσιοδότησης του Υπουργού να εκδώσει απόφαση για τη διενέργεια διαγωνισμού.
Επίσης, η προκήρυξη του Διαγωνισμού του Υπουργείου είναι αντίθετη στις διατάξεις του ν. 4482/2017 και σε διατάξεις υπερνομοθετικής ισχύος.
Ειδικότερα, τα άρθρα 23, 25 και 27 του ν. 4482/2017 είναι αντίθετα στα άρθρα 106, 5, 17 και 4 του Συντάγματος και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, καθότι οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ αποξενώθηκαν από τα μετοχικά τους δικαιώματα χωρίς να τους έχει καταβληθεί πλήρης αποζημίωση.
Περαιτέρω, ενώ ο Ν. 4482/2017 έπρεπε να περιέχει γενικούς και αφηρημένους Κανόνες Δικαίου για την αναγκαστική εξαγορά επιχειρήσεων, αποτελεί στην ουσία ατομικό Νόμο κατά κατάφωρη παράβαση του άρθρου 106 του Συντάγματος. Με την Αίτηση Ακύρωσης προβάλλεται η αντίθεση των διατάξεων του Ν. 4482/2017 προς τις διατάξεις των άρθρων 5 και 106 του Συντάγματος, όπως επίσης και στην προηγούμενη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (αρ. 3818/1997).
Σημειώνεται, επιπλέον, ότι δεν συνυπολογίζονται στην αποτίμηση της αξίας του ΟΑΣΘ - όπως προδιαγράφεται στο Ν. 4482/2017 για τον προσδιορισμό του τιμήματος της εξαγοράς - εκκαθαρισμένες απαιτήσεις του Οργανισμού έναντι του Δημοσίου ύψους, μόνον για Διαιτησίες, 130 περίπου εκατ. Ευρώ συνολικά για τα έτη 2015, 2016 και 2017 (ενδεικτικά 47.513.222,70 ευρώ μόνον για το 2015) καθώς και άλλες απαιτήσεις του ΟΑΣΘ που έχουν ασκηθεί κατά του Ελληνικού Δημοσίου και δεν έχουν εκδικαστεί ακόμη. Τέλος, προσβάλλεται ως αντισυνταγματική και η πρόβλεψη του Ν. 4482/2017 περί μη εκπροσώπησης της ΓΣ των μετόχων του ΟΑΣΘ στη διαδικασία αποτίμησης της περιουσίας του Οργανισμού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr