Όπως υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Jaques Barrot, αρμόδιος για τις μεταφορές, «κάθε κράτος μέλος είναι υπεύθυνο για την εκπλήρωση των ευρωπαϊκών στόχων όσον αφορά τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την επιβολή ωραρίου οδήγησης και χρονικών περιόδων ανάπαυσης». Και πρόσθεσε ότι «ο ψηφιακός ταχογράφος θα έχει σημαντική συμβολή στην επίτευξη των εν λόγω στόχων».
Εξαιτίας τεχνικών κυρίως λόγων κατά την περίοδο έναρξης, η εισαγωγή του ταχογράφου αναβλήθηκε δύο φορές ώστε να δοθεί χρόνος στη βιομηχανία, στα κράτη μέλη και στον τομέα των μεταφορών να συντονίσουν την ομαλή μετάβαση από τον αναλογικό στον ψηφιακό ταχογράφο.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, η Επιτροπή επισήμανε στα κράτη μέλη ότι θα ήταν απαράδεκτη οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση μετά τον Μάιο του 2006, δεδομένης της μακράς χρονικής περιόδου προετοιμασίας που είχε ήδη δοθεί στα κράτη μέλη, καθώς και ότι η Επιτροπή θα παρακολουθούσε την κατάσταση στα κράτη μέλη. Στο πλαίσιο αυτό, ο αντιπρόεδρος κ. Barrot απέστειλε, στις 26 Ιουνίου 2006, επιστολή στην οποία ζητούσε από τα κράτη μέλη να υποβάλουν έκθεση σχετικά με την εισαγωγή του ψηφιακού ταχογράφου. Με βάση τις απαντήσεις, απεστάλησαν προειδοποιητικές επιστολές στην Ελλάδα και την Κύπρο. Οι αρμόδιες αρχές των χωρών αυτών εκλήθησαν να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους εντός δύο μηνών.
Ο ψηφιακός ταχογράφος είναι πλέον άμεσα διαθέσιμος και τοποθετείται σε όλα τα νέα βαριά οχήματα. Τα κράτη μέλη εκδίδουν τις απαραίτητες κάρτες ταχογράφου για οδηγούς, εταιρείες, εργαστήρια και ελεγκτές. Μέχρι σήμερα, όλα τα κράτη μέλη, πλην της Ελλάδας και της Κύπρου, έχουν λάβει τα ανάλογα μέτρα. Η Επιτροπή παρακολουθεί στενά την πρακτική εφαρμογή τους σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr