Η κατάρρευση του δικτύου του Μαρινόπουλου, έχει συμπαρασύρει προς τα κάτω το σύνολο της αγοράς η οποία δεν έχει καταφέρει να απορροφήσει τους κραδασμούς που έχει προκαλέσει ο μέχρι και πριν από λίγο διάστημα μεγαλύτερος παίκτης, βάσει δικτύου, του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων.
Τους κραδασμούς από την κατάρρευση του Μαρινόπουλου επιχειρεί να απορροφήσει η αγορά, η οποία μέχρι στιγμής παρουσιάζει έντονη καθίζηση.
Η αγορά των σούπερ μάρκετ εμφανίζει μείωση 7,7% το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου «κλείνοντας» στα 4,129 δισ. ευρώ, έναντι 4,474 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Οι μεγαλύτερες απώλειες παρατηρήθηκαν σε Κεντρική Ελλάδα -11,6%, Κρήτη -11,5% και Θεσσαλονίκη -10,2%. Μονοψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε Πελοπόννησο (-8,8%), Μακεδονία-Θράκη (-6%) και Αττική (-6,1%).
Τι σταμάτησαν να αγοράζουν οι καταναλωτές;
Τα μη τρόφιμα παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων η όποια άγγιξε το 12%, ενώ οι πωλήσεις των φρέσκων και κατεψυγμένων προϊόντων περιορίστηκαν το εξεταζόμενο διάστημα κατά 6,1%.
Προφυλακτικά, προϊόντα για κάλους και γλυκά προτίμησαν οι καταναλωτές
Από τις 180 κατηγορίες προϊόντων που διατίθενται μέσω του δικτύου των οργανωμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και "σκανάρουν" οι εταιρείες μέτρησης κατανάλωσης, μόλις σε 27 κατηγορίες καταγράφηκε αύξηση τζίρου την εξεταζόμενη χρονική περίοδο. Μεταξύ αυτών ήταν τα προφυλακτικά, όπου ο τζίρος τους αυξήθηκαν κατά 7,5% με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να αγγίξουν τα 4,551 εκατ. ευρώ, τα προϊόντα για κάλους με αύξηση 12,7% και αξία 21.085 ευρώ, τα επιδόρπια η αξία των πωλήσεων των οποίων ξεπέρασε τα 9 εκατ. ευρώ με αύξηση 4,1%, τα αντιηλιακά (+2,4%), τα έτοιμα γεύματα (+6%) αλλά και ο καπνός και τα αξεσουάρ για καπνιστές (+17,4%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr