ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του πρώτο οδικού άξονα, σχήμα στο οποίο συμμετέχει η Hochtief με ποσοστό 35%, η Ακτωρ. Παραχωρήσει με 20%, η J&P Αβαξ με 16,25%, η Vinci με 13,75%, η ΑΕΓΕΚ με 10% και η Αθηνά με 5%.
Το κόστος του έργου ανέρχεται 1,3 δις ευρώ κι η χρηματοδότηση θα γίνει μεταξύ άλλων από ίδια κεφάλαια (121 εκατ. ευρώ), δανεισμό (583 εκατ. ευρώ) και κρατική ενίσχυση (296 εκατ. ευρώ).
Στην σύμβαση παραχώρησης του έργου περιλαμβάνεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου δικτύου, συνολικού μήκους 230 χιλιομέτρων καθώς η κατασκευή τριών νέων γεφυρών διπλής κατεύθυνσης στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Η εκμετάλλευση του έργου είναι για 30 χρόνια, ενώ το κόστος των διοδίων θα είναι 0,05 ευρώ. ανά χιλιόμετρο για το οδικό δίκτυο, ενώ για τις σήραγγες το κόστος θα είναι ενδεχομένως κατά ένα ή δύο σεντ υψηλότερο.
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΩΡΕΑΣ
Το δεύτερο έργο την κατασκευή, συντήρηση και εκμετάλλευση, η οποία θα είναι για 30 χρόνια έχει αναλάβει η κοινοπραξία Μορέας η οποία απαρτίζεται από την Ακτωρ. Παραχωρήσεις με ποσοστό 86,67% και η Ιντρακόμ Συμμετοχών με ποσοστό 13,33%. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου μετά το τέλος της κατασκευής θα είναι 205 χιλιόμετρα, θ διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση , ενώ θα περιλαμβάνει και το υφιστάμενο τμήμα Κόρινθος -Τρίπολη, συνολικού μήκους 82,6 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης του έργου, η διάρκεια ολοκλήρωσης των εργασιών είναι 54 μήνες. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, θα υπάρχουν συνολικά 6 σταθμοί είσπραξης διοδίων διπλής κατεύθυνσης, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος των διοδίων θα ανέρχεται στα 0,04 ευρώ/χιλιόμετρο.
Ελένη Μπότα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr