Η Επιτροπή αποφάσισε επίσης να ζητήσει επισήμως τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Λετονία και τη Ρουμανία να εφαρμόσουν την οδηγία σχετικά με τις αντασφαλίσεις. Τα επίσημα αυτά αιτήματα έχουν τη μορφή «αιτιολογημένης γνώμης», η οποία συνιστά το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας επί παραβάσει. Εάν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Πέμπτη οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων
Η οδηγία επικαιροποιεί και βελτιώνει το νομικό πλαίσιο της ΕΕ στον τομέα της ασφάλισης των μηχανοκίνητων οχημάτων, εισάγοντας ορισμένα νέα δικαιώματα για τους ασφαλισμένους και αναβαθμίζοντας την προστασία των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων. Ελλείψει κατάλληλης εφαρμογής της οδηγίας, τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι ασφαλισμένοι δεν θα είναι σε θέση να επωφεληθούν από τα νέα δικαιώματά τους.
Οδηγία σχετικά με τις αντασφαλίσεις
Η εν λόγω οδηγία έρχεται να καλύψει ένα κενό της ασφαλιστικής νομοθεσίας της ΕΕ, η οποία μέχρι τώρα δεν αναφερόταν στους εξειδικευμένους αντασφαλιστές (δηλ. τους αντασφαλιστές που δεν παρέχουν υπηρεσίες πρωτασφάλισης). Η έλλειψη κοινοτικού κανονιστικού πλαισίου για την αντασφάλιση οδήγησε σε σημαντικές διαφορές ανάμεσα σε διάφορα κράτη μέλη της ΕΕ στο επίπεδο της εποπτείας των αντασφαλιστικών επιχειρήσεων, και σε έλλειψη ίσων όρων ανταγωνισμού. Το κανονιστικό πλαίσιο της οδηγίας βασίζεται στο υπάρχον καθεστώς προληπτικής εποπτείας που προβλέπεται στις οδηγίες για την πρωτασφάλιση εκτός της ασφάλειας ζωής και επεκτείνει στις δραστηριότητες αντασφάλισης το σύστημα ελέγχου από το κράτος καταγωγής και την αρχή της ενιαίας άδειας. Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας ήταν η 10η Δεκεμβρίου 2007.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr