Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, οι συμμετέχουσες ελληνικές επιχειρήσεις είχαν τη δυνατότητα να αναδείξουν τα προϊόντα τους σε εμπορικούς επισκέπτες από όλο τον κόσμο, να δημιουργήσουν επαφές με σημαντικούς ξένους διανομείς, αγοραστές, εισαγωγείς κ.λπ. και να συζητήσουν μαζί τους για τις ευκαιρίες συνεργασίας που παρουσιάζονται.
Επίσης, στο πλαίσιο της Oil China, διοργανώθηκε διεθνής διαγωνισμός ελαιολάδου (3rd China International Olive Oil Competition), στον οποίο απέσπασαν βραβεία τα προϊόντα τεσσάρων ελληνικών επιχειρήσεων, για την υψηλή ποιότητά τους. Συγκεκριμένα, βραβεύτηκαν τα προϊόντα των εξής επιχειρήσεων: Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΑΕ, ΑΓΡΟΒΙΜ ΑΕ, ΚΡΗΤΙΚΗ ΓΗ ΑΒΕΕ και ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ ΨΥΛΛΑΚΗΣ (CRETA LIFE).
Με αφορμή το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελούσε φέτος τιμώμενη χώρα, πραγματοποιήθηκε σειρά παράλληλων εκδηλώσεων, για την καλύτερη προώθηση και προβολή του ελληνικού ελαιολάδου. Συγκεκριμένα, στο χώρο του ελληνικού περιπτέρου, λειτούργησε μπουφές με εδέσματα που ετοίμασε ο Έλληνας σεφ κ. Γιώργος Μαυρογιαννόπουλος, χρησιμοποιώντας ελληνικό ελαιόλαδο. Μάλιστα, μερικά από τα εδέσματα αυτά ετοιμάστηκαν κατά τη διάρκεια ζωντανών επιδείξεων μαγειρικής, που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν όλοι οι επισκέπτες του ελληνικού περιπτέρου.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε, στο πλαίσιο της έκθεσης, ειδικό φόρουμ με τίτλο «Πώς να συνδυάσετε το ελαιόλαδο με το φαγητό» (Forum of Matching Olive Oil With Food). Στο φόρουμ αυτό, συμμετείχε ως ομιλητής ο Διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Βιοτεχνών Τυποποίησης Ελαιολάδου, κ. Παναγιώτης Καραντώνης, ο οποίος μίλησε για το ελληνικό ελαιόλαδο, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τις προοπτικές που παρουσιάζονται για το προϊόν αυτό στις διεθνείς αγορές. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι «Στόχος της Ελλάδας είναι να αυξηθούν οι εξαγωγές επώνυμου ελαιολάδου, τόσο σε παραδοσιακές, όσο και σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Κίνα».
Ακόμη, στο πλαίσιο ενός Gourmet Φεστιβάλ που διοργανώθηκε κατά τη διάρκεια της Oil China, ο σεφ κ. Μαυρογιαννόπουλος πραγματοποίησε ζωντανή επίδειξη μαγειρικής, ετοιμάζοντας ελληνικά πιάτα με βάση το ελαιόλαδο, τα οποία, στη συνέχεια, δοκίμασαν οι παρευρισκόμενοι.
Σημειώνεται ότι οι ελληνικές εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου προς την Κίνα παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια εντυπωσιακή άνοδο. Συγκεκριμένα, το 2005 αυξήθηκαν κατά 110,7% σε σχέση με το 2004, ενώ το 2006 αυξήθηκαν κατά 84,5% σε σχέση με το 2005. Το 2007, η αξία των ελληνικών εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου προς την κινεζική αγορά ανήλθε σε 1,725 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 22,7% σε σχέση με το 2006.
Επιπλέον, οι προοπτικές των εξαγωγών ελληνικού ελαιολάδου προς την Κίνα διαγράφονται ιδιαίτερα θετικές για τα επόμενα χρόνια. Η Κίνα εξελίσσεται στη μεγαλύτερη αγορά κατανάλωσης ελαιολάδου στον κόσμο, ενώ το ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο γίνεται αποδεκτό από τους Κινέζους καταναλωτές ως το πιο γνήσιο, υγιεινό και φυσικό, για το οποίο είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερη τιμή απ ότι για το ελαιόλαδο άλλων χωρών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr