Συμπεράσματα από την έρευνα του ΕΣΑ:
- Οι εκπτώσεις ήταν το μοναδικό εργαλείο ρευστοποίησης των αποθεμάτων που έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όμως διαπιστώνεται ότι χάνεται.
- Η απελευθέρωση των προσφορών επηρέασε αρνητικά τις τακτικές χειμερινές εκπτώσεις αλλά και ολόκληρη τη χειμερινή σεζόν.
- Ένας περιορισμός των προσφορών δια νόμου, θα βοηθούσε την εμπορική κίνηση της κανονικής σεζόν αλλά και των εκπτώσεων.
- Η παρατεταμένη Black Friday επηρέασε τον τζίρο των φυσικών καταστημάτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων τόσο του Δεκεμβρίου όσο και την περίοδο των εκπτώσεων.
- Υπάρχει μία σαφής μεταφορά τζίρου από τα φυσικά καταστήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προς τις πολυεθνικές αλυσίδες, τα πολυκαταστήματα και τους πολυχώρους.
- Τα ηλεκτρονικά καταστήματα των μικρών επιχειρήσεων παρουσιάζονται αδύναμα, συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα των πολυεθνικών e-shop τα οποία κυριαρχούν στην Ελληνική αγορά. Αποτέλεσμα αυτού είναι, να μην έχουν τον απαιτούμενο τζίρο ώστε να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα και κατ’ επέκταση αντί να αυξάνουν τον τζίρο τους, επιβαρύνουν επιπλέον τα γενικά τους έξοδα.
- Έχουν αυξηθεί επικίνδυνα τα λειτουργικά έξοδα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων την τελευταία τριετία ενώ αντιθέτως, ο τζίρος τους έχει μειωθεί. Συνέπεια αυτού είναι η μειωμένη δυνατότητα επιβίωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων