Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 129,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,24%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 79,24 εκατ. ευρώ έναντι αυτών της αντίστοιχης περσινής περιόδου, που ήταν 95,74 εκατ. ευρώ, δηλαδή μειωμένα κατά 17,23%. Η σημαντική μείωση των κερδών μετά φόρων και έκτακτων εισφορών της εταιρίας οφείλεται στο γεγονός ότι, λόγω των περιορισμών που τίθενται από τις προβλέψεις των ΔΠΧΑ, τα αποτελέσματα της εταιρίας την κλειόμενη χρήση επιβαρύνθηκαν με τα ποσά δύο έκτακτων εισφορών, του νόμου 3808/10-12-2009 και 3845/6-5-2010, το συνολικό ύψος των οποίων ανήλθε στο ποσό των 20.731χιλ. ευρώ. Αν τα αποτελέσματα του ομίλου είχαν επιβαρυνθεί μόνο με το ποσό που αφορά την έκτακτη εισφορά του Ν.3808/2009 τότε θα ανέρχονταν στα 90,15 εκατ. ευρώ και θα ήταν μειωμένα κατά 5,84% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση 2008/2009. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω λογιστική και μόνο αποτύπωση για τη δεύτερη έκτακτη εισφορά δεν επηρεάζει τις ταμειακές ροές της χρήσης 2009/2010. Η διοίκηση της εταιρίας θα προτείνει φέτος στη γενική συνέλευση των μετόχων, που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Δεκεμβρίου 2010, μέρισμα 0,189 ευρώ ανά μετοχή (μικτό).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η σχολική περίοδος σημαδεύτηκε από την αρρυθμία, που προκάλεσε η απεργία των φορτηγών. Παρόλα αυτά, ο όμιλος αναμένεται να διατηρήσει, για το τρίμηνο, τις πωλήσεις σχεδόν στα περσινά επίπεδα. Η διοίκηση της εταιρίας εκτιμά ότι το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον θα επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις των καταστημάτων του υπάρχοντος δικτύου. Στην προσπάθεια εξισορρόπησης του χαμένου τζίρου, η διοίκηση της εταιρίας προχωρά ταχύτατα στην έναρξη των έξι νέων καταστημάτων, που έχουν προγραμματιστεί, για την τρέχουσα χρήση. Τον Αύγουστο του 2010, ξεκίνησε τη λειτουργία του το δεύτερο κατάστημα του ομίλου στη Σόφια, το συνολικής επιφάνειας 15.000 τ.μ. Με την ολοκλήρωση των νέων αυτών καταστημάτων, η διοίκηση εκτιμά ότι οι ετήσιες πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 2% περίπου.
Επίσης, η εταιρία, όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της, κατανοώντας τις δυσκολίες, που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα, έχει λάβει τη στρατηγική απόφαση να μην προβεί σε αύξηση των τιμών της, λόγω της αλλαγής του ΦΠΑ στο 23%. Η απόφαση αυτή σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις από την Ασία αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά το μικτό περιθώριο κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες.