Τα φορτία από τη Μέση Ανατολή άγγιξαν τα 13.73 εκατ. βαρέλια το Φεβρουάριο, 3% χαμηλότερα από τον Ιανουάριο και 23% σε σχέση με πέρυσι. Τα φορτία αργού πετρελαίου με προορισμό τις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 4% το Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο.
Οι εισαγωγές αργού στις ΗΠΑ μειώθηκαν και αυτές κατά 8% το Φεβρουάριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Τα φορτία με προορισμό τη Nοτιοδυτική Ευρώπη ήταν αμετάβλητα το Φεβρουάριο, ενώ οι παραδόσεις προς Μεσόγειο και Ιαπωνία σημείωσαν άνοδο 7% η κάθεμια, σε σύγκριση με τον περασμένο μήνα.
Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση του OPEC για την κατάσταση στην αγορά πετρελαίου που αφορά τον Φεβρουάριο, η μεγάλη διαθεσιμότητα τονάζ σε πολλά κομβικά δρομολόγια ως αποτέλεσμα των περικοπών παραγωγής του OPEC και την συνεχιζόμενη διεθνή οικονομική κρίση, συνέχισε να πιέζει την αγορά τανκερ το Φεβρουάριο.
Εντούτοις, το Φεβρουάριο, η αποθήκευση πετρελαίου σε τανκερ συνέχισε να στηρίζει την αγορά και να αποτρέπει περαιτέρω υποχώρηση των ναύλων, ειδικά στα VLCC, και σε μικρότερο βαθμό και στα Suezmax, τα οποία είδαν τη ζήτηση για τα πλοία του τύπου αυτού να αυξάνεται παράλληλα με την αύξηση πελατών που θέλουν να αποθηκεύσουν αργό πετρέλαιο σε πλωτά μέσα.
Το Φεβρουάριο, αρκετά VLCC χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση αργού, στη Μέση Ανατολή, τις ακτές των ΗΠΑ, την Ασία και τη Βόρεια Θάλασσα, μια διαδικασία που στην ουσία ξεκίνησε νωρίτερα κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2008, αλλά κέρδισε έδαφος στις αρχές του 2009.
Ενώ μερικές εκθέσεις δείχνουν ότι μερικά πλοία επιστρέφουν στην αγορά, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει θετικά τη σπότ αγορά ναύλων στους επόμενους μήνες, υπολογισμοί φέρουν το συνολικό αριθμό VLCC που χρησιμοποιούνται ως πλωτές αποθήκες πετρελαίου στα 35-40 ή 7-8% του υφιστάμενου παγκόσμιου στόλου.
Σε κάποιο βαθμό, η διαθεσιμότητα τονάζ μειώθηκε το Φεβρουάριο, καθώς μερικά πλοία επέλεξαν να αποφύγουν τη διώρυγα του Σουέζ και να κινηθούν γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας, εν μέσω της ολοένα αυξανόμενης πειρατείας γύρω από τον Κόλπο του ’ντεν. Πάντως, τα λιγοστά φορτία αργού για ρωσικό αργό μέσω της Μαύρης Θάλασσας τον Ιανουάριο αλλά και το Φεβρουάριο, άσκησαν πίεση στα ναύλα τόσο στα Suezmax όσο και στα Aframax.
Λαμβάνοντας υπόψη τις τρεις κύριες κατηγορίες πλοίων, και τα εννέα βασικά δρομολόγια, τα ναύλα σποτ για τανκερ το Φεβρουάριο ήταν χαμηλότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο φέτος, αλλά και συγκριτικά με το Φεβρουάριο του 2008.
Για ακόμη μια φορά, η μεγαλύτερη υποχώρηση καταγράφηκε στον κλάδο των aframax στα δυτικά της Διώρυγας του Σουέζ. Τα ναύλα στα VLCC και στα Suezmax υποχώρησαν επίσης κατά το ίδιο ποσοστό, δηλαδή κατά 17% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με πέρυσι.
Κατά μέσο όρο, στα ναύλα σποτ για VLCC ήταν 15% χαμηλότερα το Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιοανουάριο. Η επιπλέον ζήτηση για VLCC ως πλωτά αποθηκευτικά μέσα δεν ήταν, προφανώς, αρκετή για να εξισορροπήσει τις συνέπειες της απόφασης του OPEC να μειώσει την παραγωγή περισσότερο από 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε σύγκριση με πέρυσι το Σεπτέμβριο. Έτσι τα ναύλα σποτ για VLCC στα δρομολόγια Μέση Ανατολή προς Ασία, υποχώρησαν 19% το Φεβρουάριο σε σχέση με πέρυσι.
Τα ναυλα σποτ υποχώρησαν έτσι από το WS49 τον Ιανουάριο, στα WS41, για να τελειώσουν το Φεβρουάριο πάλι στα WS49.
Τα ναύλα σποτ για φορτία από Μέση Ανατολή προς τη Δύση υποχώρησαν 5% το Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο. Αυτή ήταν και η μικρότερη υποχώρηση σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια VLCC. Στο εν λόγω δρομολόγιο, τα ναύλα παρέμειναν γύρω στα WS39-40 ενώ άγγιξαν τα WS43 την Τρίτη εβδομάδα του μήνα.
Τα ναύλα σποτ για VLCC με φορτία από Δυτική Αφρική προς Ασία κινήθηκαν μεταξύ WS58 και WS43 όλο το μήνα, τερματίζοντας στα WS46, ή 5% χαμηλότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο.
Τα ναύλα σποτ για Suezmax, για ταξίδια από Δυτική Αφρική προς ΗΠΑ υποχώρησαν κατά μέσο όρο 15% τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο, καθώς το διαθέσιμο τονάζ στην περιοχή αυξήθηκε. Στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλαν και οι μειώσεις παραγωγής ρωσικού αργού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr