Το ποσό της κοινοτικής συνδρομής που αντιστοιχεί στη χώρα μας, δεδομένου ότι μία από τις παραπάνω προτάσεις αφορά κοινή πρόταση 4 κρατών - μελών για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού άξονα Νο22, ανέρχεται στο ύψος των 50,8 εκατ. ευρώ και αποτελεί πρόσθετους πόρους στους διατιθέμενους στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013.
Συγκεκριμένα η Ε.Ε. ενέκρινε:
1.Μελέτες αναβάθμισης τμημάτων του κάθετου άξονα Θεσ/κη Σέρρες Προμαχώνα με φορέα υλοποίησης την «Εγνατία Οδός» καικοινοτική συνδρομή 2.350.000 ευρώ.
2.Ανάπτυξη του οδικού άξονα προτεραιότητας Νο7 (Ηγουμενίτσα / Πάτρα-Αθήνα-Σόφια-Βουδαπέστη) με φορέα υλοποίησης την ΕΥΔΕ / ΟΑΠ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/ Οδικών Αξόνων με Παραχώρηση) και κοινοτική συνδρομή 1.130.000 ευρώ.
3.Ανάπτυξη του σιδηροδρομικού άξονα Νο22 (Αθήνα Σόφια Βουδαπέστη Βιέννη Πράγα Νυρεμβέργη Δρέσδη) με φορείς υλοποίησης τους ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ (ΕΛΛΑΔΑ), NRIC (ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ), CRF (ΡΟΥΜΑΝΙΑ), MAV (ΟΥΓΓΑΡΙΑ) και κοινοτική συνδρομή 6.500.000 ευρώ, εκ των οποίων 2.000.000 ευρώ αντιστοιχούν στη χώρα μας.
4.Μελέτη χάραξης νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ιωάννινα Αντίρριο (άξονας προτεραιότητας Νο29) με φορέα υλοποίησης τον ΕΔΙΣΥ (Εθνικό Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής) και κοινοτική συνδρομή 21.500.000 ευρώ.
5.Μελέτη κανονικοποίησης και αναβάθμισης υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας- Πύργου-Καλαμάτας και σύνδεσης με ΒΙΠΕ Πάτρας με φορέα υλοποίησης τον ΕΡΓΟΣΕκαι κοινοτική συνδρομή 15.500.000 ευρώ.
6.Σηματοδότηση με τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ETCS (European Train Control System) σιδηροδρομικής γραμμήςΠλατεός Φλώρινα με φορέα υλοποίησης τον ΕΔΙΣΥ (ΟΣΕ) (ETCS GSM R) και κοινοτική συνδρομή 6.000.000 ευρώ.
7.Ιόνια Οδός από το τέλος παραχώρησης έως Κακαβιά με φορέα υλοποίησης ΥΠΕΧΩΔΕ / ΕΥΔΕ / ΜΕΔΕ και κοινοτική συνδρομή2.380.000 ευρώ.
Ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννης Παπαθανασίου έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι στόχοι της Ελλάδας, μεταξύ άλλων, επικεντρώνονται στη χρηματοδότηση των ελληνικών τμημάτων του οδικού άξονα προτεραιότητας Νο 7 (Ηγουμενίτσα Πάτρα - Αθήνα- Σόφια- Βουδαπέστη)καιτου σιδηροδρομικούΝο 22 (Αθήνα - Σόφια- Βουδαπέστη- Βιέννη- Πράγα- Νυρεμβέργη-Δρέσδη). Τα ελληνικά τμήματα των παραπάνω αξόνων αποτελούν οι οδικοί άξονες ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ και ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) και ο σιδηροδρομικός άξονας ΠΑΘΕπ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη/Προμαχώνας) και προγραμματίζονται να ολοκληρωθούν την περίοδο 2007-2013. Με την ολοκλήρωση των αξόνων προτεραιότητας Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.) εκπληρώνονται οι στόχοι της Ε.Ε., όπου κεντρική επιλογή είναι η διασύνδεση της Κεντρικής Ευρώπης με τις περιφέρειες της Ένωσης με στόχο την επίτευξη της Ενιαίας Εσωτερικής Αγοράς.
Για την ολοκλήρωση του συνόλου των αξόνων προτεραιότητας Νο7 (οδικός) και Νο22 (σιδηροδρομικός) που συνδέουν την Ελλάδα μέσω των γειτονικών κρατών μελών (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία) με την Κεντρική Ευρώπη, οι Ελληνικές αρχές ανέλαβαν την πρωτοβουλία υποβολής δύο προτάσεων μελετών (προτάσεις με α/α 2 και 3) οι οποίες και εγκρίθηκαν από την Ε.Ε. Την πρωτοβουλία των ελληνικών αρχών σκοπεύει να συνδράμει η Ε.Ε. προς την κατεύθυνση του αποτελεσματικότερου συντονισμού για τη συγχρηματοδότηση και υλοποίηση του συνόλου των δύο (2) αξόνων προτεραιότητας, οδικού και σιδηροδρομικού.
Παράλληλα, χρηματοδοτείται σημαντικός αριθμός μελετών ωρίμανσης για τον ’ξονα προτεραιότητας ελληνικού ενδιαφέροντος Νο29 (σιδηροδρομικός άξονας Ιονίου / Αδριατικής).
Το ΥΠΟΙΟ, στο πλαίσιο προσκλήσεων που αναμένεται να εκδοθούν από την Ε.Ε. στις αρχές του 2008, για τοΕτήσιο Πρόγραμμα Εργασιών του 2008 και για τους Θαλασσίους Διαδρόμους (MOS), θα εκδώσει αντίστοιχες προσκλήσεις προσκαλώντας δυνητικούς τελικούς δικαιούχους για την υποβολή προτάσεων Δράσεων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.)».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr