Αυτή την ώρα ο Dow Jones υποχωρεί 2,14%, στις 8.505,43, ο Nasdaq βρίσκεται στις 1.571,79 μονάδες, 1,94% χαμηλότερα, και ο S&P 500 καταγράφει απώλειες 2,37%, στις 886,61 μονάδες.
Στο Λονδίνο ο FTSE 100 έκλεισε με απώλειες 5%, στις 3.883,36 μονάδες, στη Φρανκφούρτη ο DAX υποχώρησε 4,96% στις 4.295,67μονάδες και στο Παρίσι ο CAC 40 έκλεισε χαμηλότερα κατά 3,54% στις 3.193,79 μονάδες.
Απώλειες σημειώθηκαν και σε επίπεδο εβδομάδας στην Ευρώπη, αφού ο FTSE 100 υποχώρησε κατά 4,4%, ο CAC 40 κατά 4,08% και ο DAX κατά 10,1%.
Ο παγκόσμιος δείκτης MSCI World υποχωρεί 6,1%, ενώ από την αρχή της εβδομάδας χάνει 10%, ευρισκόμενος στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2003. Να σημειωθεί ότι από την αρχή του χρόνου έχει χάσει το 48% της αξίας του.
Επίσης, ο δείκτης των αναδυόμενων αγορών, MSCI, υποχωρεί 8,1%, καθώς το χρηματιστήριο της Ρωσίας ανέστειλε τις συναλλαγές ως τις 28 Οκτωβρίου, μετά τη νέα βουτιά 14%.
Νωρίτερα, τα futures του S&P και του DJIA έκαναν limit down ενεργοποιώντας την αναστολή διαπραγματεύσεων.
Περίπου δύο ώρες πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, ο δείκτης προθεσμιακών συμβάσεων DJIA είχε «κλειδώσει» στις 8224 μονάδες, καταγράφοντας απώλειες 550 μονάδων. Ο αντίστοιχος δείκτης S&P 500 κατέγραψε πτώση 60 μονάδων στις 855,2 μονάδες, ενεργοποιώντας την αναστολή των διαπραγματεύσεων στις ηλεκτρονικές συναλλαγές παρέμεινε «κλειδωμένος».
Παράλληλα, το γεν κινείται σε χαμηλά 13 ετών έναντι του δολαρίου και τα ομόλογα οδεύουν προς τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο από το 1995. H βρετανική λίρα καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 37 ετών έναντι του δολαρίου.
Στο κόκκινο βρέθηκε το σύνολο των κλάδων στις ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις τράπεζες και τις πετρελαϊκές εταιρείες στην αιχμή της πτωτικής τάσης.
«Βουτιά» 23% κατέγραψε η μετοχή της Volvo, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία φορτηγών αυτοκινήτων στον κόσμο μείωση τις προβλέψεις για τη βιομηχανική παραγωγή στο σύνολο του έτους λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Μεγάλες απώλειες για την η Peugeot, η οποία προχώρησε σε μείωση των εκτιμήσεών της για τα κέρδη στο σύνολο του έτους. Οι πωλήσεις της στο τρίτο τρίμηνο υποχώρησαν κατά 5,2% και διαμορφώθηκαν στα 13,3 δισ. ευρώ.
Επίσης, η MAN υποχώρησε 8,5%, το χαμηλότερο από το Μάιο του 2005, η Scania βρέθηκε 14% χαμηλότερα και η Daimler έχασε 10%, στον απόηχο της κάμψης των πωλήσεων της Toyota Motor, για πρώτη φορά σε διάστημα επτά ετών. Έντονες πιέσεις δέχεται αυτή την ώρα η μετοχή της τελευταίας, με τη General Motors να ακολουθεί.
Μεγάλες οι ρευστοποιήσεις και για το χρηματοπιστωτικό κλάδο. Βουτιά 8,4% για την HSBC Holdings, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή τράπεζα, μετά και την κίνηση της Morgan Stanley να «κόψει» τις εκτιμήσεις για τη μετοχή, η HBOS υποχώρησε 9,3%, και η Barclays 4,1%.
Επίσης, η μεγαλύτερη ασφαλιστική της Βρετανίας, Aviva, έχασε 8%. Ακόμη, η Allianz υποχώρησε 10%, με τη μετοχή της μεγαλύτερης ασφαλιστικής εταιρείας της Ευρώπης να βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το Μάιο του 2003, καθώς η Societe Generale μείωσε τη σύστασή της σε Διακράτηση από Αγορά.
Έντονες πιέσεις δέχθηκε και η μετοχή της Air France-KLM, η οποία δήλωσε ότι θα δυσκολευτεί να φτάσει τους στόχους για τα κέρδη στο σύνολο τους έτους. Συγκεκριμένα, είναι πλέον ιδιαιτέρως δύσκολο να καταγράψει το στόχο της για 1 δις. ευρώ λειτουργικά έσοδα.
Η BG Group (-5%) ηγήθηκε των ρευστοποιήσεων στον ενεργειακό κλάδο, μετά τη νέα βουτιά στις πετρελαϊκές τιμές. Επίσης, η Royal Dutch Shell έχασε 5%, ενώ χτύπημα δέχθηκε και ο κλάδος εξόρυξης με την BHP Billiton αρνητική πρωταγωνίστρια, καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων λυγίζουν υπό το βάρος των φόρων για παγκόσμια ύφεση.
Δυσοίωνα είναι τα στοιχεία και για την αγγλική οικονομία, καθώς ο ρυθμός συρρίκνωσης της οικο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr