ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Το ελληνικό τουριστικό προϊόν και η αίσθηση του μέτρου

Το ελληνικό τουριστικό προϊόν και η αίσθηση του μέτρου

07:08 - 20 Αυγ 2023
Κάτι δεν πάει καλά με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται ορισμένοι το «τουριστικό» προϊόν και την αγορά του. Ποιό είναι αυτό το προϊόν, πώς προβάλλεται και σε ποιους στοχεύει; Πως το αντιλαμβάνονται οι επιχειρηματίες και κατά πόσο κατανοούν τη σημασία του, για τους ίδιους πρωτίστως και δευτερευόντως για τους πελάτες τους. Κάποια ελληνικά νησιά στις Κυκλάδες, αλλά και γενικότερα, με τη νεοπλουτίστικη εικόνα -και ενίοτε βλαχομπαρόκ- που παρουσιάζουν, απέχουν μακράν του ελκυστικού. Μέχρι πολυθρόνες Louis XV επιστράτευσαν κάποιοι! Εικόνες που όχι μόνο δεν αποτελούν ένδειξη ευμάρειας και κοινωνικού status, αλλά προκαλούν θυμηδία για την ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος σε έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Αν το κοινό-στόχος στο οποίο απευθύνονται είναι η αποκαλούμενη «ελίτ», με τέτοια αισθητική δεν πρόκειται να το προσελκύσουν ποτέ. Αν αντιθέτως στοχεύουν στο μαζικό κοινό, πάλι κάνουν λάθος. Σε μια εποχή που ο κόσμος διεθνώς καίγεται από την ακρίβεια, οι επιχειρηματίες που χρεώνουν π.χ. τα δήθεν «πειραγμένα» πιάτα στις μεταμοντέρνες ταβέρνες ή τις ξαπλώστρες, τους καφέδες και τα ποτά στις παραλίες, όσο το ημερομίσθιο ενός στελέχους, μπορεί να κάνουν την «αρπαχτή» τους μία-δύο χρονιές, αλλά ο καιροσκοπισμός θα απαξιώσει τελικά τόσο την επιχείρησή τους, όσο και την περιοχή.

Εξάλλου, είναι πολλά και τα παραδείγματα υπηρεσιών και προϊόντων που παρέχονται στα νησιά μας και τις αποκαλούμενες trendy ή up market παραλίες της Αθήνας και που προσομοιάζουν με κακέκτυπα του Ντουμπάϊ. Το μεγαλείο του ελληνικού πολιτισμού βασίστηκε στην καλαισθησία και στο «μέτρον άριστον». Έτσι, όταν χάνεται η αίσθηση του μέτρου, δημιουργείται μια αγορά που αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια κόπωσης, από τους high end προορισμούς, Μύκονο και Σαντορίνη, μέχρι τους αναδυόμενους, νησιωτικούς και μη, όπου αφενός η τιμολόγηση των υπηρεσιών συχνά δεν ανταποκρίνεται στην έννοια “value for money” και αφετέρου οι συνθήκες κάθε άλλο παρά ειδυλλιακές μπορούν να χαρακτηρισθούν. Όταν π.χ. η κίνηση στη Σαντορίνη θυμίζει Ομόνοια ακόμα και τον Μάιο, γιατί να θέλει κάποιος να την επισκεφθεί τον Αύγουστο;

Και ερχόμαστε έτσι στο θέμα της κτηματαγοράς. Η τεραστίων διαστάσεων ανοικοδόμηση στους τουριστικούς προορισμούς αλλοιώνει τη φυσική ομορφιά τους, επιβαρύνει αφύσικα τις υποδομές και το περιβάλλον και εξαντλεί τους διαθέσιμους πόρους. Ύδρευση, αποχέτευση/βιολογικός καθαρισμός, υπηρεσίες αποκομιδής, υπηρεσίες υγείας, οδικό δίκτυο, μεταφορικά μέσα, λιμάνια και αεροδρόμια φθάνουν στα όριά τους και σε κάποιες περιπτώσεις τα ξεπερνούν, δημιουργώντας προβλήματα, τόσο στους τουρίστες, όσο και στους κατοίκους, αλλά και στην καθημερινότητα. Οι ανεπαρκείς υποδομές υπονομεύουν τη βιωσιμότητα, την τουριστική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή αλλά και τη φήμη μας. Και αυτήν την τελευταία οφείλουμε να την προστατεύσουμε όλοι, κράτος, τοπικές αρχές, επιχειρήσεις και πολίτες, αν θέλουμε η χώρα να συνεχίσει να συγκαταλέγεται στους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως.

Τελευταία τροποποίηση στις 09:47 - 20 Αυγ 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.