Δώστε προσοχή λοιπόν σε αυτά που θα πρέπει να σταματήσετε να κάνετε, γιατί οι άνθρωποι έχουν την τάση να θυμούνται το κακό περισσότερο από το καλό. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι προσέχουν εντονότερα τις αρνητικές πληροφορίες, ενώ αν ζητήσουμε από κάποιον να θυμηθεί σημαντικά συναισθηματικά γεγονότα από τη ζωή του, ανακαλεί συνήθως τέσσερις αρνητικές μνήμες για κάθε μία θετική. Ποιες είναι λοιπόν οι συνηθισμένες συμπεριφορές που πρέπει να αποφύγετε; Ας δούμε τις τρεις πιο σημαντικές, που προέκυψαν από ποιοτική έρευνα των μελετητών, που περιελάμβανε 360 συνεντεύξεις:
Η επικριτική γλώσσα του σώματος
Κανείς -και κυρίως οι επιτυχημένοι συνεργάτες σας- δεν είναι διατεθειμένος να ανεχθεί τη συγκατάβαση όταν γίνεται αντιληπτή. Οι μελέτες δείχνουν ότι κάπου μεταξύ 75% με 90% των επιπτώσεων που έχει μια συνάντηση προέρχεται από τη μη-λεκτική επικοινωνία μας, και ο τόνος είναι ένα βασικό συστατικό αυτής της επικοινωνίας. Μην κάνετε σχόλια στους άλλους με τρόπο που ακούγεται αξιολογικός, σκληρός ή συγκαταβατικός, αν αυτό δεν είναι πραγματικά στις προθέσεις σας αλλά πρόκειται απλώς για μια αντίδραση της στιγμής. Στη μη-λεκτική επικοινωνία που πρέπει να αποφεύγετε περιλαμβάνονται το συνοφρυωμένο πρόσωπο, τα παράξενα βλέμματα (αυτά που λένε «είσαι ηλίθιος;»), η σκληρότητα και ο σαρκασμός. Αν και φαινομενικά δεν είναι σημαντικές, κάθε μία από αυτές τις λεπτές παρεκκλίσεις δημιουργεί σοβαρή ζημιά σε μια σχέση.
Μη διακόπτετε και μην ανακρίνετε τους άλλους
Έχουν γραφτεί πολλά πρόσφατα γύρω από τις "συνομιλίες που ωθούν την καινοτομία» και πώς να «δημιουργηθεί ασφαλές περιβάλλον για τους εργαζόμενους ώστε να διατυπώσουν τις ιδέες τους». Είναι σχεδόν αδύνατο για τους ανθρώπους να αισθάνονται ασφαλείς αν το αφεντικό τους μιλάει εκείνο στο μεγαλύτερο μέρος της συνάντησης, διακόπτει τους άλλους, ή τους ανακρίνει όταν παρουσιάζουν τις ιδέες τους ανολοκλήρωτες. Προφανώς, είναι ευθύνη των εργαζόμενων που έχουν κάποια ιδέα να την παρουσιάζουν με σαφήνεια, αλλά αν περιμένετε κάθε ιδέα να είναι πλήρως μελετημένη ή δομημένη πριν κάποιος την παρουσιάσει, οι συνεργάτες σας θα υποθέσουν ότι δεν είστε πρόθυμοι να επενδύσετε το χρόνο που απαιτείται για να διατυπώσουν τις σκέψεις τους.
Μην είστε ασυνεπής με την εικόνα σας
Οι συνεργάτες συχνά σχολιάζουν πόσο αποθαρρυντικό είναι να εμφανίζει κάποιος δύο πολύ διαφορετικά πρόσωπα – ένα απολύτως γοητευτικό προς την εκτελεστική ομάδα διοίκησης και τους εξωτερικούς πελάτες, και ένα ασεβές προς αυτούς που συνεργάζεται καθημερινά. Αυτή η ασυνέπεια καθιστά αυτές τις συμπεριφορές ακόμα πιο αξέχαστες και φοβερές. Άλλοι περιγράφουν μια διαφορετική περίπτωση κατά την εργασία, διερωτώμενοι ποιο «πρόσωπο» θα εμφανιστεί κάθε φορά: Επικριτικό, βίαιο, εκείνο που τους "αρπάζει από τα μούτρα" χαμογελαστό, όμορφο ή αστείο; Με την πάροδο του χρόνου, αυτό οδηγεί σε παθητικά επιθετικές απαντήσεις από τους άλλους, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν την αντιπαράθεση.
Τελικά, το να σας πιστεύουν και να σας ακολουθούν είναι από εκείνα που δεν μπορείτε να απαιτήσετε. Αν στηρίζεστε στο κίνητρο του φόβου ή της δύναμης μπορεί βραχυπρόθεσμα οι άλλοι να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις σας. Αλλά οι αρνητικές συμπεριφορές μακροπρόθεσμα δεν οδηγούν πουθενά. Σκεφτείτε, λοιπόν, ποιες συμπεριφορές σας μπορεί να χρειαστεί να αλλάξετε, έτσι ώστε να μπορείτε να έχετε μόνιμα θετική επίδραση στους άλλους.
Πηγή: HBR
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr