ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Ανοδικές τάσεις και έντονο ενδιαφέρον στην αγορά Ξηρού Φορτίου

Ανοδικές τάσεις και έντονο ενδιαφέρον στην αγορά Ξηρού Φορτίου

10:36 - 17 Οκτ 2017
Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας μήνας έντονης κινητικότητας στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου αφού ποσοστό περίπου 65% επί των συνολικών αναφερθέντων πωλήσεων του μήνα αφορούσε σε πλοία τέτοιου τύπου.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 1356 μονάδες παρουσιάζοντας άνοδο της τάξης του 14,5% περίπου σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Άνοδο παρουσίασαν και οι επιμέρους δείκτες στις 4 βασικές κατηγορίες πλοίων με τις μέσες τιμές ναύλων να διαμορφώνονται στο τέλος του μήνα στα 18.725 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Capesize (180,000 DWT),  10,509 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Panamax (74,000 DWT), 11,430 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Supramax (58,000 DWT) και 9,061 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Handysize (28,000 DWT). Άξιο αναφοράς είναι ότι την ίδια περίοδο πέρυσι οι αντίστοιχες τιμές στα ναύλα ήταν 12,710 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Capesize,  5,815 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Panamax, 7,180 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Supramax και 6,094 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Handysize.

Η ευφορία που έχει δημιουργηθεί ως προς το μέσο-μακροπρόθεσμο μέλλον στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου βασίζεται κυρίως στα εμφανή σημάδια ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, στην υπάρχουσα αλλά και προβλεπόμενη αυξημένη ζήτηση βασικών  πρώτων υλών όπως σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο και σιτηρών και στον αισθητά περιορισμένο αριθμό νέων παραγγελιών πλοίων. Λαμβάνοντας πλέον αυτά τα θετικά μηνύματα σε συνάρτηση με το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων εξακολουθούν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιστορικά, όλο και περισσότεροι αγοραστές παρουσιάζονται έτοιμοι να προβούνε άμεσα σε επενδύσεις μεταχειρισμένων πλοίων με αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών σε όλους τους τύπους πλοίων ξηρού φορτίου. Παράλληλα, κάποιοι από αυτούς που είχαν την δυνατότητα/τόλμη/διορατικότητα να επενδύσουν στην αγορά πλοίου πέρυσι, κυρίως κατά το πρώτο μισό του έτους, όπου οι τιμές είχαν πέσει στα πιο χαμηλά επίπεδα ιστορικά, βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να μπορούν να πετυχαίνουν σήμερα εξαιρετικά περιθώρια κέρδους από ενδεχόμενη μεταπώληση πλοίων σε επίπεδα που μπορεί να πλησιάζουν ή και να ξεπερνούν και το 50% σε κάποιες περιπτώσεις. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί η πώληση τον Σεπτέμβριο πλοίων τύπου Capesize κατασκευασμένα το 2016 στην Ιαπωνία έναντι περίπου 46εκ. Δολαρίων, όταν παρόμοιο πλοίο πέρυσι την άνοιξη είχε πουληθεί έναντι περίπου 33εκ. Δολαρίων. Αντίστοιχα, Panamax κατασκευασμένα στην Ιαπωνία προ δεκαετίας πουλήθηκαν τον Σεπτέμβριο προς περίπου 14εκ. Δολαρίων, την στιγμή που παρόμοιο πλοίο δεκαετίας πέρυσι την άνοιξη πωλούνταν προς περίπου 6,5εκ. Δολάρια.

Ως προς την συνολική εικόνα του μήνα, σημειώθηκε αύξηση στις αγοραπωλησίες πλοίων ξηρού φορτίου κατά 56% σε σχέση με τον Αύγουστο, με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων που άλλαξαν χέρια να ανέρχεται περίπου στα 11 χρόνια. Το συνολικό ποσό που επενδύθηκε από τους αγοραστές ανήλθε σε περισσότερο από 1 δις Δολάρια, με τους Έλληνες αγοραστές να έχουν την μερίδα του λέοντος με ένα ποσοστό της τάξεως του 30% επί του συνολικού αριθμού αγοραπωλησιών που αναφέρθηκαν στην αγορά.

Με δεδομένο πλέον ότι τα χαμόγελα έχουν επιστρέψει στα πρόσωπα εκείνων που διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου η/το βασική/ό δυσκολία/ερωτηματικό στην αγορά, παραμένει η εξεύρεση χρηματοδότησης με ελκυστικούς όρους ώστε να μπορέσουν οι επενδυτές να τοποθετήσουν κεφάλαια στον κλάδο προτού ενδεχομένως οι τιμές των πλοίων ανέβουν σε υψηλά επίπεδα που κρύβουν κινδύνους για όλους τους εμπλεκόμενους (επενδυτές και χρηματοδότες). Σε αυτό το κομμάτι καταλυτικός  θα είναι ο στρατηγικός τρόπος σκέψης των τραπεζών σε συνάρτηση φυσικά με τις δυνατότητές τους.

ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΗ

HEAD OF RESEARCH & VALUATIONS                                               

Τελευταία τροποποίηση στις 13:44 - 17 Οκτ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.