Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα εξετάσει αν από τη συμφωνία Σκλαβενίτη - Μαρινόπουλου δημιουργείται ένα μεγάλο μαγαζί που ουσιαστικά θα έχει αυξημένη ισχύ στον ανταγωνισμό και θα συμβάλει στη διαμόρφωση ολιγοπωλιακών συνθηκών. Αυτό ίσως και να συνέβαινε κατά τη δική μας άποψη αν ο Σκλαβενίτης έπαιρνε το μερίδιο αγοράς του Μαρινόπουλου. Όμως το μερίδιο αγοράς του Μαρινόπουλου δεν υπάρχει πια, δεν είναι ένα αδιάθετο μερίδιο που περιμένει κάποιον να το αποκτήσει, έχει ήδη μοιραστεί σε όλα τα σούπερ μάρκετ. Άρα ενώ ο Σκλαβενίτης παίρνει το κόστος του Μαρινόπουλου, μεγάλο μέρος των υποχρεώσεων του και μεγάλα δάνεια, δεν παίρνει ούτε ένα πελάτη του αφού οι πρώην πελάτες του Μαρινόπουλου, ήδη ψωνίζουν αλλού.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού λοιπόν δεν πρέπει να παρασυρθεί από την εικασία του μεριδίου - είναι εξάλλου προφανές και μάλλον δεν χρειαζόταν καν να το πούμε εμείς, η Επιτροπή θα το ξέρει.
Το ερώτημα (ρητορικό και αυτό εκτός αν κάτι δεν έχουμε καταλάβει) είναι αν το ξέρει ο Σκλαβενίτης. Ξέρει δηλαδή οτι αγοράζει πανάκριβα ένα κουφάρι το οποίο έχει χάσει και τη φήμη και την πελατεία του και οτι θα πρέπει να κερδίσει πελάτη - πελάτη κάθε νέο πελάτη που θέλει να διεκδικήσει; Ή μήπως πιστεύει οτι οι πελάτες του Μαρινόπουλου σταμάτησαν να ψωνίζουν και κάθονται και περιμένουν πότε θα ξαναλειτουργήσουν τα μαγαζιά του; Όχι βέβαια, αυτοί βρίσκονται ήδη στα άλλα σούπερ μάρκετ, κάποιοι ψωνίζουν στον Βασιλόπουλο, κάποιοι στο Lidl, κάποιοι στον ίδιο τον Σκλαβενίτη και οι υπόλοιποι αλλού. Αγοράζοντας λοιπόν τον Μαρινόπουλο, ο Σκλαβενίτης προσπαθεί να πάρει πελάτες από τον Βασιλόπουλο, από το Lidl και από όλους τους άλλους. Προσπαθεί δηλαδή να ανταγωνισθεί ώς νέος παίκτης και να πάρει τους πελάτες των άλλων, όχι τους παλιούς του Μαρινόπουλου. Εξαιρετικά δύσκολο παιχνίδι και ξεκάθαρα ανταγωνιστικό και μάλιστα με τον Σκλαβενίτη σε μειονεκτική θέση αφού διεκδικεί πελάτες που έχουν ήδη πάρει οι άλλοι.
Όπως έχουν τα πράγματα, κατά τη γνώμη μας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να κρίνει, θέμα μονοπωλίου ή δεσπόζουσας θέσης δεν υφίσταται αφού δεν υφίσταται ούτε μερίδιο αγοράς, ούτε φήμη, ούτε πελατεία, ο δε Σκλαβενίτης ελπίζουμε να είναι εξαιρετικά τυχερός διότι αλλιώς θα είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσει το μερίδιο της αγοράς που επιθυμεί. Θα μου πείτε επιχειρηματίας σημαίνει επιχειρείν και επιχειρείν σημαίνει ρίσκο. Ο Σκλαβενίτης παίρνει ένα μεγάλο ρίσκο και πραγματικά ευχόμαστε να του βγεί, διότι αν δεν του βγεί θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να σηκώσει το βάρος αυτής της συμφωνίας.
Γ.Ν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr