Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής:
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
σε συνέχεια της από 12.1.24 επιστολής μας, όπου είχαμε ζητήσει συνάντηση μαζί σας ώστε να σας ενημερώσουμε για τα θέματα που αφορούν τον εμπορικό κόσμο της Αθήνας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά και δη την ψηφιακή κάρτα εργασίας, θα θέλαμε να θέσουμε προς απάντηση τα κάτωθι θεσμικά και λειτουργικά θέματα, τα οποία μας έχουν τεθεί επανειλημμένως από επιχειρήσεις - μέλη μας:
ΘΕΣΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
Τα πρόστιμα είναι αντικειμενικά δυσθεώρητα. Είναι αναγκαίος ο εξορθολογισμός τους, για να αποφύγουμε μπαράζ κλεισίματος καταστημάτων και επιχειρήσεων
Τι προβλέπεται για την προστασία του εργοδότη στην περίπτωση του εργαζόμενου που με δόλο δε χτυπάει σωστά την κάρτα του; Η «αποκλειστική ευθύνη» του εργοδότη για τη χρήση της κάρτας από τον εργαζόμενο σε αυτές τις περιπτώσεις φέρνουν τον επιχειρηματία σε απόγνωση, τον επιβαρύνουν με τεράστια και αναίτια πρόστιμα και τελικά τον εξαναγκάζουν σε απόλυση του εργαζομένου, χωρίς να τεθεί ζήτημα ΜΗ καταχρηστικότητας της απόλυσής του.
Κατάργηση της δυνατότητας έκδοσης Διαταγής Πληρωμής σε βάρος του εργοδότη με την απλή εκτύπωση των στοιχείων της κάρτας εργασίας. Απολύτως παράλογη πρόβλεψη, δεν αφορά σε ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Θα οδηγηθούν οι εργοδότες σε ανεπιεικείς καταστάσεις, με κάθετη αύξηση των εξόδων για τη νομική τους υποστήριξη.
Οι νομοθετικές διατάξεις για την ψηφιακή κάρτα εργασίας δεν προβλέπουν καμία παραγραφή για την επιβολή των προστίμων. Το ότι καλείται ο εργοδότης να τηρήσει τα δεδομένα των χτυπημάτων για 5 έτη τουλάχιστον, δεν είναι διάταξη για παραγραφή. Άρα; Εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις της παραγραφής σε βάθος 20ετίας! Να προβλεφθεί ρητά διάστημα παραγραφής 5 ετών (ίσο με το διάστημα της υποχρεωτικής τήρησης των εγγράφων & το διάστημα παραγραφής των εργατικών αξιώσεων).
Αφού υπάρχει συνεχής διασύνδεση, για το προσωπικό που έχει ψηφιακή κάρτα εργασίας, θα πρέπει να καταργηθούν όλες οι επιμέρους υποχρεώσεις ακόμα και στο απολογιστικό σύστημα:
Ε4 (ετήσιος – επιπλέον του τροποποιητικού που αντικαθίσταται από το 3.2), Ε 11, Βιβλίο αδειών, Ε8, Τροποποιητικές δηλώσεις. Να δέχεται το ΠΣ Εργάνη μόνο τις διορθωτικές κινήσεις στο πλαίσιο του απολογιστικού συστήματος, ώστε ο εργοδότης να μπορεί να δηλώσει τα όποια τυχόν λάθη (π.χ. λάθος χτύπημα, καθυστερημένη ή πρόωρη έναρξη εργασίας, κλπ.) – ας οριστεί ένα ποσοστό «ανεκτού» για τις διορθωτικές κινήσεις του εργοδότη (π.χ. 10 % - σήμερα, τα κενά χτυπήματα η ίδια η ΓΓ του Υπουργείου δήλωσε ότι είναι στο 8,5%!)
Το Υπουργείο διαθέτει το λογισμικό δωρεάν. Το Hardware θα επιδοτηθεί με κάποιο τρόπο;
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
Τι ισχύει επισήμως για τις επιχειρήσεις που έχουν κύριο ΚΑΔ Χονδρικής και δευτερεύοντα ΚΑΔ Λιανικής πώλησης?
Είναι αδύνατον εργαζόμενοι με σταθερό ωράριο να χτυπούν κάθε ημέρα την κάρτα τους τη δηλωμένη ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας τους «στο λεπτό»! Το καθυστερημένο χτύπημα ή το πρόωρο χτύπημα για μερικά λεπτά (15΄) πρέπει να αντιμετωπίζεται χωρίς επιπτώσεις.
α) Ενημέρωση της Επιθεώρησης Εργασίας «άμεσα και με κάθε πρόσφορο μέσο» για την έναρξη του προβλήματος «ανωτέρας βίας ή αντικειμενικής αδυναμίας» να παραμείνει διασυνδεδεμένος.
Είναι παντελώς ανεδαφική η πρόβλεψη. Ένας εργοδότης που έχει χάσει τα συστήματά του ή έχει διακοπή ρεύματος και έχει χάσει την πελατεία ή την παραγωγή του, το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτεί είναι να ενημερώσει την Επιθεώρηση Εργασίας (έστω και με ένα email). Είναι εκτός πραγματικότητας η πρόβλεψη. Να προβλεφθεί συγκεκριμένη προθεσμία – απολογιστικά!
β) Ενημέρωση της Επιθεώρησης Εργασίας «άμεσα και με κάθε πρόσφορο μέσο» για τη λήξη του προβλήματος «ανωτέρας βίας ή αντικειμενικής αδυναμίας» να παραμείνει διασυνδεδεμένος.
Αφού θα έχει διασυνδεθεί εκ νέου και θα φαίνεται στο σύστημα! Είναι περιττή η πρόβλεψη.
Σκεφτείτε να υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στο ίντερνετ από τον Πάροχο και το πρόβλημα να λυθεί το βράδυ 5 ώρες μετά το κλείσιμο των καταστημάτων. Τι πρέπει να κάνει τότε ο επιχειρηματίας;
Υπάρχει πρόβλεψη για την περίπτωση που ο εργαζόμενος πρέπει να αποχωρήσει εκτάκτως από την εργασία του και δικαιολογείται να μη χτυπήσει την κάρτα του; π.χ. εργατικό ατύχημα, ασθένεια, έκτακτο προσωπικό γεγονός, κλπ.
Στη περίπτωση απεργίας ή στάσης εργασίας, αδικαιολόγητης απουσίας, επαγγελματικού ταξιδιού, τί δηλώνεται; Δεν υπάρχει πρόβλεψη.
Σε περίπτωση ελέγχου, ποιο θεωρείται Διευθυντικό στέλεχος;
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr