Εκτός από τις αλλαγές στην άμεση φορολογία, το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται πλήθος αυξήσεων σε έμμεσους φόρους, με την αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα να θεωρείται δεδομένη.
Ειδικότερα, τα σενάρια προβλέπουν είτε ότι θα αυξηθεί ο φόρος του ντίζελ κίνησης κατά 10 λεπτά το λίτρο είτε ότι θα εξισωθεί με τον φόρο στη βενζίνη που σημαίνει αύξηση του φόρου κατά 22-25 λεπτά ανά λίτρο. Αυξήσεις αναμένονται και στην βενζίνη, με το οικονομικό επιτελείο να υποστηρίζει ότι ένα τέτοιο μέτρο είναι βιώσιμο λόγω της μεγάλης υποχώρησης των διεθνών τιμών του πετρελαίου τους τελευταίους μήνες.
Μάλιστα, το υπουργείο Οικονομικών, σε αντιστάθμισμα αυτής της επιβάρυνσης, εξετάζει τη μείωση των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων προκειμένου να λάβουν πίσω τις πινακίδες τους οι φορολογούμενοι που τις έχουν καταθέσει.
Όσον αφορά στη νέα μορφή του μέτρου της απόσυρσης, η τροπολογία προβλέπει σημαντικά μειωμένα κίνητρα για την αντικατάσταση παλιού με νέο όχημα καθώς μειώθηκε το ποσοστό της έκπτωσης από το τέλος ταξινόμησης από 20% έως και 50% για όσους αγοράζουν όχημα με απόσυρση παλιού. Η απόσυρση του οχήματος θα πρέπει να γίνει το αργότερο έως τις 20 Μαϊου και το νέο όχημα θα πρέπει να ταξινομηθεί έως τις 31 Μαϊου.
Αναλυτικά, τα κίνητρα διαμορφώνονται ως εξής:
- 240 ευρώ από 300 ευρώ για την αγορά νέου ΙΧ έως 900 κυβικών και εργοστασιακής αξίας έως 6.000 ευρώ
- Έως 768 ευρώ από 960 ευρώ για αγορά ΙΧ από 901-1400 κυβικά και αξία έως 8.000 ευρώ
- Έως 1320 ευρώ από 1430 ευρώ για 1.401 – 1600 κυβικά και αξία έως 11.000 ευρώ
- Έως 1470 από 2100 ευρώ για 1601-1800 κυβικά και αξία έως 11.000
- Έως 1400 ευρώ από 2800 ευρώ για 1801 – 2000 κυβικά και αξία έως 14.000 ευρώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr