Παράλληλα με τη διάταξη της απόσυρσης, σύμφωνα με την «Καθημερινή» θα κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία που θα δίνει νέα παράταση στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. που πληρούν την οδηγία Euro 5 με χαμηλό τέλος ταξινόμησης μέχρι και τις 31/12/2016. Σύμφωνα με τη διάταξη, το όφελος από την παράταση της απόσυρσης διαμορφώνεται ως εξής:
- 240 ευρώ από 300 ευρώ, για όσους αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
- 768 ευρώ από 960 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
- 1.320 ευρώ από 1.430 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
- 1.470 ευρώ από 2.100 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι 1.800 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
- Έως 1.400 ευρώ από 2.800 ευρώ, για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.801 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο ο συνολικός αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων που αντικαταστάθηκαν μέσω απόσυρσης το 2015 ανήλθε σε 74.147, σημειώνοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2014 κατά το οποίο είχαν αντικατασταθεί μέσω απόσυρσης 70.339 επιβατικά αυτοκίνητα. Ως προς τα ελαφρά φορτηγά, αντικαταστάθηκαν 6.013 αυτοκίνητα μέσω απόσυρσης το 2015, σημειώνοντας αύξηση 6,7% σε σχέση με το 2014 κατά το οποίο είχαν αντικατασταθεί μέσω απόσυρσης 5.635 ελαφρά φορτηγά.
Τέλη κυκλοφορίας
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών συστήνεται ειδική επιτροπή, η οποία θα καταθέσει προτάσεις για νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την τροποποίηση και τον εξορθολογισμό των νομοθετικών διατάξεων που αφορούν στη φορολόγηση των οχημάτων, καθώς και στα τέλη κυκλοφορίας. Ειδικότερα και σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών:
1. Τέλος ταξινόμησης: Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα λαμβάνεται υπόψη η λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Τέλη κυκλοφορίας. Τα τέλη κυκλοφορίας θα συνδεθούν με την αξία των οχημάτων, αλλά σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες αυτό αποτελεί δύσκολη εξίσωση, καθώς η αξία των αυτοκινήτων μειώνεται σημαντικά κάθε χρόνο, οπότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολος ο υπολογισμός της απομείωσης των τελών. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μεταφέρει το φορολογικό βάρος από τα φθηνά Ι.Χ. στα πιο ακριβά αυτοκίνητα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr