Πιο συγκεκριμένα ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) απηύθυνε χτες στον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τον Γενικό Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας επιστολή ως κατωτέρω:
«Μετά τη δημοσιοποίηση της εισήγησης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για επιβολή ανωτάτης τιμής (πλαφόν) στα καύσιμα, παρακαλούμε όπως επειγόντως, σε ώρα και ημέρα της επιλογής σας, μας δεχθείτε σε συνάντηση, προκειμένου να σας καταθέσομε τις απόψεις μας επί του θέματος. Θεωρούμε φυσικά αυτονόητο και απαραίτητο να παρευρεθούν στη συνάντηση οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών καθώς και της ΡΑΕ, προκειμένου η Δημόσια Διοίκηση να έχει πληρέστερη ενημέρωση και τις απόψεις όλων των μερών».
Επίσης η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), έστειλε επιστολή στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας , με αίτημα την σύσκεψη όλων των παραγόντων της Αγοράς Πετρελαιοειδών, προκειμένου να ακουστούν όλες οι απόψεις , πριν από οποιαδήποτε εσφαλμένη απόφαση – εισήγηση, περί επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, γιατί η εικόνα των τιμών οφείλεται σε άλλους παράγοντες και όχι στην αισχροκέρδεια όπως κάποιοι ισχυρίζονται. «Αν όντως υπάρχει αισχροκέρδεια, ας την εντοπίσουμε όλοι μαζί» ανέφερε χτες η ΠΟΠΕΚ.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, «είναι γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων παγκοσμίως και όχι μόνον στην Ελλάδα, έχουν αυξηθεί εξ αιτίας των υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου, WTI και BRENT. Επίσης είναι γεγονός ότι σε κάποια νησιά σε σύγκριση με τις τιμές που διαμορφώνονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αισθητή διαφορά, η οποία όμως έχει πολύ λογική εξήγηση.
1. Ο μεγάλος αριθμός Εταιρειών Εμπορίας και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα με υπολογίσιμες καταναλώσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, δημιουργεί έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, σε πολλές περιπτώσεις και αθέμιτο, συμπιέζοντας τα ποσοστά των μικτών κερδών τους μεταξύ 3- 6%. Αντιθέτως στα νησιά ο μικρός αριθμός Εταιρειών και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται, με εποχικές-καλοκαιρινές καταναλώσεις, δικαιολογημένα τους οδηγεί για την επιβίωση τους σε μικτά ποσοστά κερδών μεταξύ 5-8%, είναι αθέμιτο και παράλογο ;;
Για την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων σας γνωρίζουμε ότι η σημερινή τιμή του Διυλιστηρίου Αμόλυβδης 95 oct (προϊόν + φόροι) είναι 1,210 + 24% ΦΠΑ = 1,500, όταν η μέση τιμή λιανικής στην Ελλάδα είναι σήμερα 1,650.
Στην διαφορά που προκύπτει μεταξύ τιμής Διυλιστηρίου και λιανικής, εμπεριέχονται το κέρδος της Εταιρείας Εμπορίας, το μεταφορικό κόστος και το κέρδος του Πρατηρίου.
Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας τονίζει ότι «αν η Κυβέρνηση επιχειρήσει να βάλει πλαφόν μόνο στις τιμές των πρατηρίων χωρίς να μπει ταυτόχρονα και στα προηγούμενα στάδια διακίνησης θα συμβεί ότι είχε συμβεί και στις προηγούμενες περιπτώσεις επιβολής πλαφόν. Δηλαδή κάποια πρατήρια θα αναγκαστούν να πωλούν με μηδενικό κέρδος και κάποια με ζημίες. Είναι δε γνωστό ότι οι εταιρείες δεν έχουν ενιαία τιμή για όλα τα πρατήρια.
Η συνήθης αιτία υψηλών τιμών είναι, κατά σειρά συχνότητας, οι υψηλοί υπέρογκοι ειδικοί φόροι κατανάλωσης , οι ειδικές συνθήκες μεταφοράς των καυσίμων και τα προβλήματα βιωσιμότητας πρατηρίων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Οι περιπτώσεις υψηλών τιμών είναι ελάχιστες και δεν επηρεάζουν τον κύριο όγκο των καταναλωτών και της κατανάλωσης. Θα πρέπει να γνωρίζει η Κυβέρνηση ότι τις τιμές Ελλάδος δεν τις καθορίζουν τα 4 με 5 πρατήρια σε απομακρυσμένες άγονες νησιωτικές περιοχές στις οποίες οι πωλήσεις στην περίοδο του χειμώνα είναι μηδενικές.
Αν τελικά η ΡΑΕ εισηγηθεί την επιβολή πλαφόν σε κάποιες περιοχές και το κάνει αποδεκτό η Κυβέρνηση τότε θα πρέπει να το επιβάλει σε όλα τα στάδια της αγοράς καυσίμων και όχι μόνο στο τελικό στάδιο που είναι τα πρατήρια».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr