Σημειώνεται ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί ένας πρώτος κύκλος προσλήψεων όπου έχουν ενταχθεί και οι επιλογές των διευθυντών των 14 αεροδρομίων. Πρόκειται για 400 θέσεις σε σειρά ειδικοτήτων. Μάλιστα για τους επιλεχθέντες έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση στο βασικό της στάδιο στην Αθήνα και πλέον έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο, όπου εκπαιδεύονται στην περιφέρεια, στα κατά τόπους αεροδρόμια.
Πάντως το σύστημα, καθώς όλα γίνονται με ψηφιακό και διαφανή τρόπο, είναι ανοικτό και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν το βιογραφικό τους στην Fraport στη διεύθυνση [email protected], υποδεικνύοντας την περιοχή και το επάγγελμα του ενδιαφέροντός τους.
Οι εργαζόμενοι της Fraport δε θα είναι οι μόνοι φυσικά που θα «τρέχουν» τα αεροδρόμια, καθώς βασικές εργασίες όπως η ασφάλεια και ο καθαρισμός θα γίνεται με παραχώρηση, ενώ αναμένεται και μέχρι το Νοέμβριο κάποιες ανάγκες να καλύπτονται από την ΥΠΑ. Έτσι, με όρους και εντοπιότητας, π.χ. γίνονται, παράλληλα, προσλήψεις και από τις δύο εταιρείες security, οι οποίες επιλέχθηκαν έπειτα από σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η παραχωρησιούχος Fraport Greece. Οι εταιρείες φύλαξης BRINKS και ESA έχουν αναλάβει τη στελέχωση 7 αεροδρομίων η καθεμία και αναζητούν άτομα.
Σε σχέση με την ημερομηνία παραχώρησης των αεροδρομίων αυτή προσδιορίζεται για το Μάρτιο λόγω των πολλών τεχνικών ζητημάτων. Σύμφωνα με πηγές της Fraport όλα εξελίσσονται ομαλά σε πολύ καλό επίπεδο συνεργασίας κι αναμένεται εντός των επόμενων μηνών να έχουν περάσει στη νέα διοίκηση τα αεροδρόμια.
Σημειώνεται ότι Δημόσιο και η Fraport ενδέχεται να υπογράψουν νέα συμφωνία για τη νέα ημερομηνία που θα παραχωρηθούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Στο πλαίσιο αυτό έγιναν της προηγούμενες μέρες συναντήσεις των εκπροσώπων της γερμανικής εταιρείας με τον υπουργό Επικρατείας Α. Φλαμπουράρη στο Μέγαρο Μαξίμου.
Υπενθυμίζεται ότι η Fraport Slentel, με πρόταση «μαμούθ» αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, καταβάλλοντας προσφορά 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα. Με την παράδοση των αεροδρομίων θα εκταμιευθεί το εφάπαξ τίμημα, ύψους 1,23 δισ. ευρώ.
Σε πρώτη φάση θα επενδύσει περίπου 440 εκατ. ευρώ, με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει περίπου 95 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια αναβάθμισης και των υπόλοιπων 13 αερολιμένων.
Γιώργος Αλεξάκης