Μια από αυτές τις ξεχωριστές περιπτώσεις είναι η εταιρεία Κρι Κρι, που πλέον είναι ο µεγαλύτερος ιδιώτης εργοδότης σ' έναν ακριτικό νοµό, τις Σέρρες, απασχολώντας περί τους 370 εργαζόµενους, ενώ συνδέεται µε απόλυτο τρόπο µε τον τόπο της, καθώς όλο το γάλα το προµηθεύεται αποκλειστικά από ντόπιους παραγωγούς.
Από ένα µικρό ζαχαροπλαστείο τη δεκαετία του '50 στο κέντρο των Σερρών και τις διανοµές παγωτού µε καροτσάκια και πάγο, έχει φτάσει να παράγει παγωτά και γιαούρτια στα υψηλότερα παγκοσµίως στάνταρ ποιότητας, παίρνοντας «διαβατήριο» για τις πλέον απαιτητικές αγορές της Ευρώπης.
Με φρόνιµες κινήσεις, η εταιρεία έχει βάλει «πόδι» σε περίπου 25 χώρες, πετυχαίνοντας να βρίσκεται στα πιο... ελιτίστικα σηµεία πώλησης χωρών όπως Βρετανία, Αγγλία και Ιταλία, ενώ φέρνει το 5,5% των εξαγωγών της από το Ιράκ!
Μακριά από χρηµατιστηριακά «παίγνια» και κινήσεις εντυπωσιασµού, χρησιµοποίησε σωστά τα κεφάλαια που άντλησε από την εισαγωγή της στην Παράλληλη Αγορά του Χ.Α. το 2003, έχοντας επιτύχει την τελευταία 15ετία µέσο ρυθµό ανάπτυξης άνω του 12%!
Ελάχιστες εταιρείες – απ' όλους τους κλάδους – µπορούν να ισχυριστούν ότι έχουν παρόµοια επίδοση ή έστω πλησίασαν αυτή την επιχειρηµατική συνέπεια. Παράλληλα, δεν υπήρξε χρονιά στην 15ετία, που η εταιρεία δεν έδωσε µέρισµα στους µετόχους της!
Μάλιστα, από τις 18 Ιουνίου η… µικρή Κρι Κρι, που κάποτε είχε µονοψήφια κεφαλαιοποίηση, εισήχθη στο δείκτη Mid Cap, δηλαδή στο δείκτη µεσαίας κεφαλαιοποίησης του Χ.Α. Πλέον, η κεφαλαιοποίηση της Κρι Κρι διαµορφώνεται στα 135 εκατ. ευρώ, µε τη µετοχή µόνιµα πλησίον των ιστορικών υψηλών της.
Η Κρι Κρι αποτελεί τη µόνη ελληνική εταιρεία που έχει αποµείνει να δραστηριοποιείται στο χώρο του παγωτού, µετά την πώληση της Δέλτα Παγωτού στη Nestle και της ΕΒΓΑ στην πολυεθνική Unilever.
Μπορεί να εδρεύει και να παράγει στις Σέρρες, όμως την ονομασία Κρι Κρι την πήρε με… έμπνευση από την Κρήτη! Στις αρχές του 1950, κατά την επίσκεψή του τότε προέδρου των ΗΠΑ Ντουάϊτ Αϊζενχάουερ στη χώρα μας, του είχε προσφερθεί ένα αγριοκάτσικο Κρι Κρι ως σύμβολο της ελευθερίας και της λεβεντιάς της Κρήτης. Έτσι, ο ιδρυτής της εταιρείας ονόμασε την εταιρεία ως… Παγωτά Κρι Κρι.
Πλεονέκτημα ο Νόμος
Οι παραγωγικές µονάδες της Κρι Κρι βρίσκονται στις Σέρρες. Ο νοµός είναι µακράν ο πρώτος σε παραγωγή γάλακτος στην Ελλάδα, καθώς από τους περίπου 690 χιλιάδες τόνους παραγωγής της χώρας, οι 350 χιλιάδες παράγονται εκεί. Αυτό δίνει ένα µοναδικό πλεονέκτηµα στην Κρι Κρι.
Σε 24 ώρες συλλέγει, επεξεργάζεται και µετατρέπει το γάλα σε γιαούρτι διατηρώντας όλη τη φρεσκάδα του.
Νέο επενδυτικό σχέδιο, επιπλέον 8 εκατ. Ευρώ
Κλειδί για να διατηρεί µια τέτοια επιχείρηση ρυθµούς ανάπτυξης και κυρίως να παραµένει ανταγωνιστική στο πιο υψηλό επίπεδο και στον πλέον... ευαίσθητο κλάδο, αυτόν της διατροφής, είναι οι επενδύσεις και η έρευνα. Την περίοδο 2011 -2016 οι επενδύσεις έχουν ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ, ενώ σήµερα υλοποιεί νέο επενδυτικό πρόγραµµα 10+8 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα µε το τριετές επενδυτικό σχέδιο ύψους 10 εκατ. ευρώ που «τρέχει» και έχει στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής υποδοµής, έχει καταρτιστεί και νέο επενδυτικό σχέδιο ύψους 8 εκατ. ευρώ που θα συµβάλλει καθοριστικά στην υποστήριξη της αναπτυξιακής πορείας της επιχείρησης.
Έρευνα, καινοτομία και εξωστρέφεια
Στρατηγική της Κρι Κρι είναι η καινοτοµία και η εξωστρέφεια, δηλαδή να µπορεί να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες κάθε χώρας, χωρίς να στηρίζεσαι µόνο στις χαµηλές τιµές.
Γι’ αυτό το λόγο διαθέτει οργανωµένο Τµήµα Έρευνας και Ανάπτυξης, εφοδιασµένο µε κατάλληλο εργαστηριακό εξοπλισµό και παρακολουθεί όλες τις κλαδικές Εκθέσεις ή Συνέδρια που έχουν σχέση µε τα προϊόντα που δραστηριοποιείται.
Αυτή η έρευνα άλλωστε «γέννησε» και τα τελευταία λανσαρίσµατα της εταιρείας, µε την είσοδο στην κατηγορία των λειτουργικών τροφίµων µε τα προϊόντα γιαούρτης και παγωτού Super Spoon, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη και σούπερ φρούτα.
Το γιαούρτι είναι μια παγκόσμια επιτυχία της Ελλάδας
«Το γιαούρτι είναι µια παγκόσµια επιτυχία για τη χώρας µας» τονίζει συχνά ο κ. Τσινάβος, επισηµαίνοντας πως τα περιθώρια για τους Έλληνες παραγωγούς είναι πολύ µεγάλα. Όπως έχει τονίσει ο ίδιος, στόχος της Κρι Κρι είναι να πρωταγωνιστήσει στην παγκόσµια αγορά του ελληνικού γιαουρτιού, καθώς διαβλέπει µεγάλα περιθώρια οργανικής ανάπτυξής την προσεχή πενταετία.
Ο τζίρος του ελληνικού γιαουρτιού ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά, οπότε υπάρχουν σηµαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης µε «όπλο» αυτό το brand. Πιο σηµαντικές αγορές για την Κρι Κρι είναι χώρες όπως Αγγλία, Ιταλία, Γερµανία, Ολλανδία και Βέλγιο.
Η µεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης στο γιαούρτι είναι η Αγγλία, εκεί άλλωστε η Κρι Κρι έχει και το 45% των εξαγωγών της. Η Κρι Κρι πλέον διαθέτει δύο υπερσύγχρονες µονάδες παραγωγής, παγωτού και γιαούρτης, καλύπτοντας αυστηρά τα διεθνή πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας και είναι έτοιµη να ανταποκριθεί σε διπλασιασµό της ζήτησης.
Το... δόγµα του προέδρου και διευθύνοντος συµβούλου κ. Παναγιώτη Τσινάβου είναι ότι «δεν µπορείς να είσαι ανταγωνιστικός στα µεγάλα... σαλόνια της Ευρώπης αν δεν έχεις τα πιο υψηλά στάνταρ στα προϊόντα διατροφής».
Όλα τα τελευταία χρόνια οι εξαγωγές ενισχύονται, ενώ το 2017 αυξήθηκαν σε ρυθµό άνω του 40%, αποτελώντας πλέον άνω του 30% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης, µε στόχο να φτάσουν στο 50% µέσα στα επόµενα χρόνια.
Ανοικτή σε συνεργασίες η εταιρεία
Η Κρι Κρι ξέρει πως για να αλλάξει επίπεδο και να «παίξει» µε µεγαλύτερη ευχέρεια σε διεθνές επίπεδο, πρέπει να βρει επενδυτές και partners. Ο κ. Τσινάβος δεν το έχει αρνηθεί αυτό, εξού και η εξωστρέφεια πλέον, η συµµετοχή σε Road Show της ΕΧΑΕ κ.α.
«Είµαστε ανοικτοί για νέους επενδυτές και νέους partners, πάντα όµως σε µειοψηφικό ποσοστό, χωρίς να αλλάζει κάτι από το status quo της αυτόνοµης οργανικής ανάπτυξης που έχουµε και θα συνεχίσουµε να έχουµε», έχει τονίσει ο CEO της επιχείρησης.
Αµετάκλητη απόφαση άλλωστε είναι η παραγωγή της Κρι Κρι να συνεχίζει στις εγκαταστάσεις στις Σέρρες, στηρίζοντας την εθνική οικονοµία και τον Έλληνα γαλακτοπαραγωγό. Επίσης, κεντρική κουλτούρα και φιλοσοφία της Κρι Κρι είναι η «φρόνιµη» ανάπτυξη και η σύνεση. Γι' αυτό άλλωστε δεν είναι εκτεθειµένη η επιχείρηση σε δάνεια.
Αποτελέσματα Α’ τριμήνου 2018
Στο πρώτο τρίµηνο του 2018 ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 27,1% και διαµορφώθηκε στα 18,60 εκατ. ευρώ έναντι 14,63 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστηµα του 2017. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 2,89 εκατ. ευρώ έναντι 2,22 εκατ. το 2017, τα κέρδη προ φόρων έφτασαν στα 2,17 εκατ. ευρώ από 1,55 εκατ. το 2017, ενώ τα καθαρά κέρδη µετά από φόρους διαµορφώθηκαν σε 1,57 εκατ., έναντι 1,14 εκατ. το 2017. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Κρι Κρι εµφανίζουν αύξηση 17,6%, ενώ το µερίδιο σε όγκο αυξήθηκε σε 15,4%, στους τέσσερις πρώτους µήνες του 2018 και συνεχίζει να βρίσκεται στη 2η θέση της κατάταξης [στοιχεία IRI Απρ. 2018].
Το ιστορικό – Ημερομηνίες «κλειδιά»
1954
Ίδρυση της εταιρείας όταν ο Γιώργος Τσινάβος άνοιξε ένα µικρό ζαχαροπλαστείο στις Σέρρες. Οι πρώτες διανοµές παγωτού γίνονταν µε πλανόδιους πωλητές και ειδικά χειροκίνητα καροτσάκια.
‘60
Τοποθετούνται τα πρώτα ηλεκτρικά ψυγεία µε παγωτά στην αγορά των Σερρών, ενώ οι εγκαταστάσεις της µικρής έως τότε τοπικής εταιρείας µεταφέρονται σε νέους ιδιόκτητους χώρους. Τότε η Κρι Κρι απέκτησε την πρώτη αυτόµατη γραµµή παραγωγής παγωτού, σηµατοδοτώντας έτσι την αρχή µιας νέας εποχής, καθώς µέχρι τότε η παραγωγή γινόταν µε το χέρι.
1987
Κατασκευή του νέου εργοστασίου.
1992
Μπαίνει στην παραγωγή παραδοσιακού πρόβειου και αγελαδινού γιαουρτιού από φρέσκο γάλα του Νοµού Σερρών.
1998
Φτιάχτηκε το νέο εργοστάσιο παραγωγής γαλακτοκοµικών.
2000
Καινοτοµεί στην αγορά γιαουρτιού, λανσάροντας το «Σπιτικό», το πρώτο γιαούρτι σε οικογενειακή συσκευασία.
2003
Εισαγωγή στην Παράλληλη Αγορά του Χ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr